Friday, September 30, 2011

Jumaat | جمعة



Alhamdulillah. Kejap je rasa dah hari Jumaat. Kauorang perasan jugak kan sekejap je Jumaat jumpa Jumaat. Apa tandanya tu? Anda fikirlah sendiri.

Oh Jumaat.


Ini adalah antara kejadian yang berlaku ke atas aku pada penghulu segala hari, Jumaat. ;)
*Entri² ni masih butuh komen dan nasihat daripada kalian.











Moral yang mungkin ada dekat sini adalah, tak kira berapa kecil atau berapa besar sekalipun ujian yang kau dapat, itu semua tak lain hanyalah untuk menguatkan sesuatu dalam dada kau yang dipanggil IMAN.






49 comments:

Bella Bell said... [Reply]

aku pun rasa kejap je jumaat bertemu jumaat ni.. :)

::FAIZ FARISH:: said... [Reply]

*Entri² ni masih butuh komen dan nasihat daripada kalian.

mcm bahasa Indonesia

YOUsoF said... [Reply]

Bella Bell > ;)

::FAIZ FARISH:: > Tak salah.

;D

khairul akmal bin azman said... [Reply]

dugaan2.hehe..chill bro

Anif Abdullah| AA said... [Reply]

takut plak den,kau kata 'sekejap je Jumaat jumpa Jumaat.. hmm...

Sure ada hikmah kan setiap perkara yg berlaku tuu:)

YOUsoF said... [Reply]

khairul akmal bin azman > Beres! ;D

Anif Abdullah| AA > Tapi memang itu hakikatnya Nip..


Benar sama sekali! ;)

Fathiah Hamim said... [Reply]

betul3! lagipun, Allah tak kan menguji hamba-Nya di luar kemampuan seseorang.

adwafarahin said... [Reply]

seyes ucop adwa pon rse cpt sgt jumaat dtg
subahanallah tuhan je tau bila dtgnya hr perhitungan tu kan

muhasabah dri supaya kuat skit iman nie
mcm adwa nie iman slalu x kuat..kene dugaan sket x tahan,nangis..:P
padahal tu la ujian Allah nk bg tgk kuat x kuat iman kite dak?

said... [Reply]

aku pun rasa macam kejap je dah jumpa jumaat =.=

Izzaty Ishak said... [Reply]

Serius kejap je dah sampai Jumaat tiap-tiap minggu.

Dugaan. Sabar ya. Semua yang berlaku ada hikmah dari-Nya. ;)

YOUsoF said... [Reply]

Fathiah Hamim > Kan².. ;)

adwafarahin > Sama² kita get ready, lebihkan apa yang patut, kurang dan buangkan apa yang perlu..

Yup, benar!

ﻉ > Itu tandanya?....

Izzaty Ishak > Kan..

Yup, insyaAllah..

Etong said... [Reply]

memnag..rasa cepat sgt masa kan..subhaAllah..adakah kita sudah bersedi..? :(

Fee Hafeezah ketuk keyboard said... [Reply]

alhamdulillah sebab maseh ag jumpa ari jumaat :)

Bila kita berdoa mintak kesabaran, ketabahan, keimanan..mmg kita akn diuji tahap sabar, tabah n iman oleh yg Maha Esa dgn pelbagai musibah..dri situ baru tahu betapa tabah and sabar nya diri kita..

ALLAH takkan bg ujian atau masalah kat seseorang yg tak boleh pikul sesuatu musibah..Sape yg dapat, dan apabila dia menyelesaikannya dgn baik dia adalah insan yg terpilih dari ALLAH..Waalahualam.. :)

dill said... [Reply]

jumaat. rehat.

dill.

ishiko said... [Reply]

jumaatday ^^

alexa yussida said... [Reply]

cepat sgt masa berlalu..hrp smuanya baik2 je:)

YOUsoF said... [Reply]

Etong > SubhanAllah.. Semoga kita dapat bersedia..

Fee Hafeezah ketuk keyboard > Alhamdulillah..

Benar! ;)

dill > Rehat secukupnya. Banyakkan ziqr juga.. ;)

ishiko > ;)

alexa yussida > Aminnn. Lebih2 lagi yang di perantauan.. Jaga diri jaga peribadi.

ade2mama said... [Reply]

jumaat...
gy soalt jummat wahai laki2..
ppuan slat zuhur k..jgn tdo jew ehehe

Azham Vosovic said... [Reply]

Saya suka Jumaat....pergi Solat JUmaat dgn kawan-kawan...pastu boleh rehat pada petangnya...

Umie Artoqiemie said... [Reply]

kuatkan iman didada ouyeahh

alif haris said... [Reply]

selamat hari jumaat sop :)
ape khabar kawan ?hehe

mai la upnm .. ada convofest hehe

YOUsoF said... [Reply]

ade2mama > Baik boss!

Azham Vosovic > Perempuan lagi syiok, lelaki semua keluar.. Ofis jadi mereka yang punya..

Umie Artoqiemie > Yeah!

alif haris > Selamat hari Sabtu Lep.. Fuhh lama benar kau tenggelam..



Hehe takpe2, kau enjoy la puas2 dulu ye..

WZulhilmi said... [Reply]

jumaat mmg sekejap, lagi2 klu byk keje nk buat. nanti tup2 dh isnin.

BENA said... [Reply]

iman adalah mutiara , di dalam hati ........... sambung!



aku rindu nak komen2 mcm dulu dgn kau. tapi maaf sebab aku kureng aktif . dan byk tertinggal kisah kau YOUsof . huhuhuhu




take care

KUKUMALU said... [Reply]

Tandanya kita perlu bersiap sedia^^

Liyana Zahim said... [Reply]

I was born on friday.. :P

Fara E's said... [Reply]

sedar2 dah jumaat (:

khairul akmal bin azman said... [Reply]

makin byk awek komen entry ko usop..
bagus2.

ekabukanmakcikkau. said... [Reply]

oh semalam jumaat aku hampir tercium orang . erghh jadah apa

si tulip said... [Reply]

jumaat hari penghulu segala hari:)

YOUsoF said... [Reply]

WZulhilmi > Tu tandanya kita menikmati apa yang kita lakukan. Tu juga tandanya dunia dah semakin di penghujung usia..

BENA >.. manusia, yang meyakini... Allah.. ;)

Sokay lah. Beres kau jugak.

KUKUMALU > ;)

Liyana Zahim > Waah, bertuah! ;)

Fara E's > Jadi, jom sama² kurangkan merepek, lebihkan nasihat.. ;P

khairul akmal bin azman > ;D Terima kasih bro.

ekabukanmakcikkau. > Jumaat depan jangan kau cakap kau hampir tercium tapak kasut orang sudah lah.

si tulip > ;)

syafiqakarim said... [Reply]

perasan.masa berlalu semakin cepat.

ABU said... [Reply]

ya la.. aku baru perasan semalam jumaat, hari ni dah sabtu pulak, esok hari apa ya?! sengal jap..:P

Rtp Farra Arisha said... [Reply]

yay! next week kita bertemu di hari jumaat yg baru pula :)
btw, kita sentiasa diuji..it's ok then. ujian yg Allah kasi hanyalah untuk mengetest setakat mana kemampuan serta kesabaran kita dalam melakukan sesuatu perkara :)

p/s: u don't have to say sorry ;) there's nothing wrong with ur words and so mine. thanks for visiting and do give comment on my post.

-Incek Fik- said... [Reply]

Hang punya helmet kena rembat ker?

Ya Allah, kesiannya..

Abang sedara aku pon sama jugak. Dia main sangkut jer helmet KHI kat kat tempat duduk motor tu, dapat si pencuri lahanat.. habis dia kasi potong dengan pisau.

Tinggal la tali topi keledar sekerat kehkehkehh..




Pastu dia pakai helmet MS88. Murah dia cakap hahaa..

muhamad hanif said... [Reply]

Err,

kau ok ?

Saiazuan said... [Reply]

happy weekend ;)

Azroy Kassim said... [Reply]

lu lhir hari jumaat ke?

Nursyahira izzati Ngadimon said... [Reply]

BERSABARLAHHH :D

rinduunyeeee !

anamizu said... [Reply]

tak sedar,dah bertemu JUMAAT lagi..
harini dah SABTU pulak..
bertabah usop! ;)








luv,
cik ana.

lynda salim said... [Reply]

heyyyyy ! its sunday already .!



*happy sunday . wish u have a great October ever ! peace yoo !

aleen aiden said... [Reply]

bukan septunye kau suke jumaat datang?sbb jumaat mendekatkan kita dgn sabtu.bg org bekerjalah.heh~

laskar pelangi said... [Reply]

bersiap sedia dengan sebaiknya =)

Aisyah Aina said... [Reply]

aku pon rasa memang cepat je masa berlalu...kalau dulu nk tunggu setahun tu bukan main lama...sekarang sekejap je aku dah nak periksa akhir tahun...sedih :'(

chemay said... [Reply]

cepat masa berlalu kan.
kite makin dekat dengan hari perhitungan tu.
moga kita bersedia.
:)

YOUsoF said... [Reply]

syafiqakarim > Harap2 kita tak terus alpa..

ABU > Sebab ni dah masuk Isnin, aku tolong jawab jugak la soalan kau tu. Esok hari selasa. ;D

Rtp Farra Arisha > Lagi besar ujian, lagi besar ganjarannya InsyaAllah..


;)

-Incek Fik- > Ha'a Fik.. Bengkek sungguh aku rasa masa tuh!


Hahah murah tak murah, manusia baik hati ni kalau dah berniat nak kebas, pantas je dia kebas.. ;D

muhamad hanif > Err aku ok!

Saiazuan > Selamat masuk kerja bro (sebab dah masuk hari isnin).. ;D

Azroy Kassim > Tak ah. Selasa kalau tak silap.

Nursyahira izzati Ngadimon >
Rinduuuuu macam mana pun, kena SABAR juga.. ;)

anamizu > Yup! Sama2lah kita.. ;)

YOUsoF said... [Reply]

lynda salim > InsyaAllah.. Terima kasih yoo.. ;D

aleen aiden > Heheh aku tak kata aku tak suka jumaat. Kau jangan tersalah faham ok.. ;D

laskar pelangi > InsyaAllah.. ;)

Aisyah Aina > Tu lah hakikatnya. Dunia dah semakin di penghujung usia..

chemay > InsyaAllah Chemay..

meaw said... [Reply]

sekejap je masa berlalu kan,huhu

khairul akmal bin azman said... [Reply]

iman kan mutiara hati di dalam manusia

Post a Comment

Tinggalkan komen² wangimu di bawah ini ↓ ;)

Mahu lebih comel dan kacak? Boleh klik atas ↑ tu dan bawah ini ↓ ;)
Related Posts with Thumbnails