Saturday, April 23, 2011

Hidup, mestilah ada kemajuan

Assalamualaikum di hari sabtu, jom layan cerita ni dulu ;)



*Ini bukan entry serius.


Malam tadi 1st time aku ada chance layan drama Keranamu Laila. Aku rasa macam agak bagus dan ada 'isi' jugak drama tu. Lagi best bila mamat dalam tu berlakon siap dengan scrambler yang 'segak'. Dah macam trend dah aku tengok, area aku pun agak ramai jugak yang 'berkelena' dengan scrambler lebih kurang macam tu. Aku? mampu tumpang rasa JELOUS jela..


Pagi tadi on the way ke tempat kerja, aku berselisih dengan seorang sami Buddha. Dah tu apa yang pelik? Sami Buddha jalan kaki, normal la benda tu!

Tapi tiba² aku teringat perkara yang agak kurang normal berbanding perkara kat atas ni masa kat Kay Yel dulu.


Kira la ni >>>>>

Masa tu aku jalan kaki dari Pasar Seni nak ke Pudu. Macam biasa la mesti lalu Petaling Street di mana dulu kawan aku pernah di'paksa beli' kasut kat situ oleh penjual chinese.

Nasib baik dia berani lawan. So dapat lari la walaupun chinese tu dah keluarkan gaya samseng dia. Aku dah serik sebab dah pernah terkena sekali dulu. Ramai pun yang selalu pesan, jaga² kalau usha/ tawar menawar barang kat Petaling Street tu.


~Sami tu ada la sebaya sami atas ni~


Tapi bukan cerita tu yang aku nak kongsikan serba ringkas harini. Tapi pasal sami Buddha tadi. Masa aku tengah berjalan sambil teringat kes kawan aku tu, tiba² seorang sami Buddha 'potong' aku. Bukan berjalan kaki tapi naik scrambler. Cantik berkilat macam baru keluar dari kedai moto lagi.


Fuuhh! Agak terkejut jugak aku masa tu, yela baiasa nampak diorang berjalan kaki sambil bawak mangkuk kecik kan.

Tersenyum aku sorang² masa tu sambil dalam kepala terpikir (Sami ni mesti buat part time belah malam).


~Lebih kurang macam ni la rupa scrambler sami tu~






Tak kira siapa pun kita, kemajuan tu mesti la kan. Tak kira dari seji rohani mahupun jasmani hehee ~



28 comments:

Anisa Hang Tuah said... [Reply]

hehehe.sami tu..hihihi

Cik Anita said... [Reply]

aku pun terpikir..

alamak! apalah keje part time die tengah malam tu.. :P

najihah sahami said... [Reply]

hahaa...maju r sami tu...

adeh, part time ape laa yang sami tu buat eh...:)

ankeljonni said... [Reply]

agak2 sami tu pandai kung fu tak?

~Nabilah~ said... [Reply]

skrg dh zmn moden....hehehe

fiezah91 said... [Reply]

hehe..sami naik scrambler ke?

Along Tapa said... [Reply]

laaa...sami ni jam dah tak boleh terbang ke macam dhalsim??rugi betul...

Gorengbaek - Permainan minda: solve and you get the message

Hangit Habis dah - Laugh out loud damn it....cheer for this world....

Kerat Senget - Kaa Dabri

E'in said... [Reply]

wah! kemain sami 2.. e'in penah nmpk sami jln b'kaki ayam je.. huhu..

YouSOF said... [Reply]

Anisa Hang Tuah > Heheh sami atas ni rajin senam Nis.. ;D


Cik Anita > Ha itu aku sendiri pun tidak tahu.. Heheh macam² part time kot boleh biat kat KL tu kan..


najihah sahami > Hehehe. Tula kan. memang terkejut abes mase tu..


Hmm tu andaian Usop je... heheh


Abang Jonni > Pandai kot Bang Jon.. Ada masa terluang dia ronda² naik scrambler tu la...


~Nabilah~ > Tapi kalau dah terlebih moden, sampai tak dapat beza mane buruk ngan baik macam tak syok jugak kan.... (tuk certain kes la) ;D


fiezah91 > Ntah.. ada nampak perkataan naik vespa kah?? ;D


Along Tapa > Hahaha tu la Long kan.. kemodenan kadang² merugikan sesetengah pihak...


♥e'in♥ > Hehehe.. Ha tapi mase tu sami tu keluar dari 'tempurung'... maju kan..; )

Oasis said... [Reply]

Sami pun dah moden sekarang. Jangan terkejut kalau suatu hari nanti drg bawak ferrari pula. Tunggu...

Raden said... [Reply]

haaa..bgus aa sami tuh. tip top

efa said... [Reply]

ini sami moden hehe semua org perlu ada kemajuan baru berkembang sikit ilmu erk2

Far8 budak baik said... [Reply]

hahaha..nape sami tu part time..
kelakar je

Bunga said... [Reply]

haaa..sami pun ada gak cam tu..

ParkAir said... [Reply]

Tu sami shaolin soccer kids kot..

little_teddy said... [Reply]

thumbs up!!!!


p/s: asal ko tgk tv3?anjamoro tuh yeahhh ..seram gak cite tuh.hahahah

YouSOF said... [Reply]

Oasis > Betullah kan.. yang penting usaha dan usaha dan usaha kan... ;)

Naddia > Tapi masih ada lagi yang lebih ngetop dari tu Nad..

YouSOF said... [Reply]

efa > Yelakan... Tapi harap² jangan terebih moden suda la kan...


Far8 budak baik > Sebab dia nak part time la... ;D


bunga > Haa Bunga.. sebab tu saje nak kongsi kat sini...


ParkAir > Tak jugak bro.. aku tak de nampak dia gantung boot pun kat leher dia..


little_teddy > Mekaseh!! ;D


family aku dah tengok, aku layan je.. Tapi makin lama makin mengarut, malas aku nak layan betul²..

Fyqa said... [Reply]

haha. sami ape tuh...

YouSOF said... [Reply]

Fyqa > Sami naik scrambler lah.. ;D

Miss Shikio said... [Reply]

hahaha~

mesti comey sami tu naik scrambler tuu

hahahaha~

YouSOF said... [Reply]

Miss Shikio > hahaha tau takpe Shikio..

lagi comel kalau pakai stokin kaler pink kan... ;D

adwafarahin said... [Reply]

wow!
da maju sami skrng ye
hihihi

Far8 budak baik said... [Reply]

stlylahh ayat ko...
ais krem siap..
hahaha

Anonymous said... [Reply]

sami cari keje part time..hehe

YouSOF said... [Reply]

adwafarahin > Majulah diri untuk semua.. ;D


Far8 budak baik > Hahaha tak tak se style ayat ko sebab aku budak kurang baik.... ;D


chemay > Kira ok la kalau nak banding ngan para pengganggur terhormat kat luar tu kan...


>

BuDaK PeGheLiH said... [Reply]

takut nak g petaling street.. hehehe.. dulu pnh lalu situ.. pastu dorang kco.. lastik2 getah brg tu.. huhu

YouSOF said... [Reply]

BuDaK PeGheLiH >

Budak Jow hor : Ha kan².. so jaga² la selalu wokeh!

Post a Comment

Tinggalkan komen² wangimu di bawah ini ↓ ;)

Mahu lebih comel dan kacak? Boleh klik atas ↑ tu dan bawah ini ↓ ;)
Related Posts with Thumbnails