Saturday, June 19, 2010

'TERIMA KASIH' si pencuri helmetku!!


Jumaat yg Barakah | 18 Jun 10

Aduh bengkeknye! Tu la ayat aku lepas perasan helmet kesayangan (walaupun x mhl) aku tak de mase start moto nak balik keje semalam. Pas tu nk sedapkan hati aku leh usha² dalam kedai kan. Adoi kelakar² (tapi dalam ati geram + hampeh sume ade). Tapi bende dah jadi kan tabah jela tu ujian ko SOP, MASIH ADA PLAN B haha!

Orang lain pergi mmasjid die leh mencuri ek. Suka hati kepala otak die je kan. Yang aku pon careless btol la leh letak je helmet yang bagi aku dah cun la (sbb bru tmpl sticker i made myself huhu)

Nasib baik brother tmpt kje bg aku pinjam helmet ARC racing die. Tapi without the cover la, so my eyes gonna cry very fast la atas moto nanti (mate aku mmg cepat berair ble bwk moto). Menatang kecik ade la 2, 3 ekor masuk mulut + batu² kecik lagi masa nak motong lori, 'seronok' time tu haha. Padan muke ko Sop aku cakap dalam hati.

Sampai je rumah semua pelik aku x pakai helmet sebab awal² mase masuk kampung je aku trus bukak helmet haha. segan siot helmet tersebut terlalu rugged ;D. Tapi thanx bang bagi saye pinjam helmet, kalau x bertambah seronok la semalam pikir cmne nk balik.

Semua tanye helmet kena curi eh?. Aku jawab ringkas, HA'A dengan muke 'muncung' pastu disambung bebelan ringkas gak daripada boss aku huhu.

Masuk je rumah anak buah aku (Atiqah) tanye ibu die.

"Ibu kenape muke Cik Usop muncung je ni?"

Biasa masuk rumah kalau ade dorang aku memang confirm senyum then kacau² jap. Mood agak down la mase tu pas tu siblings yang lain tanye jugak. Dengan malasnye gue jawab kene curi!

Lepas magrib je anak buah aku suh tengok diari die ( gamba kt atas tu la ). Last sekali yang aku tak boleh tahan tu siap lukis gamba 'hermat' (helmet) tergelak aku. Sempat la hilang kejap geram aku kan pencuri 'bermaruah' tu haha ;D

~Belajar daripada kelalaian THE END~

2 comments:

Fariha Abd Manaff said... [Reply]

Rapatnye U ngn ank buah, bagus2, :P

YOUsoF said... [Reply]

hehee. Memang, serapat button ijau ngan merah kat fon tu ;D

Post a Comment

Tinggalkan komen² wangimu di bawah ini ↓ ;)

Mahu lebih comel dan kacak? Boleh klik atas ↑ tu dan bawah ini ↓ ;)
Related Posts with Thumbnails