Tuesday, June 7, 2011

Tidak lawas!


Assalamua'laikum sahabat ;)






Mesti ada yang geleng kepala perlahan-lahan tanda tak paham bila baca tajuk atas tu. Apa yang tidak? Apa yang lawas?


Sebenarnya benda tu adalah minyak @ bahan api untuk kenderaan. Cerita ni berlaku hari jumaat lepas waktu balik kerja. Macam biasa aku isi minyak dulu baru dapat sambung perjalanan ke rumahtangga.


Aku tambah RM2.00 kasi tangki penuh. Tapi kena tunggu mamat depan ni dulu, dia punya lambat macam isi RM10.00 pulak aku rasa. Rupanya pam minyak tu memang ada masalah la petang tu. Pressure angin dia tak kuat.


RM2.00 aku nak isi, tapi aku dapat isi 21 sen je ke dalam tangki jentera aku (jentera la sangat). Tu pun dalam 10 minit aku tunggu. Minyak tu keluar macam air kecil yang tak lawas je. Dekat 25 minit aku tunggu, minyak tu tak masih jugak tak 'lawas²', aku cabut jelah. Orang kata buat apa tunggu buah kelapa yang tak gugur kan hahha.





Tu kali pertama aku kena camtu, aku rasa korang pun belum pernah berdepan situasi minyak tak lawas macam tu kot. Ke korang pernah?

36 comments:

syrupmasin said... [Reply]

wuahaha..gile kesian..

YOUsoF said... [Reply]

hahaha aku pulak kesian kat pam minyak tersebut.. ;D

Cik TTK said... [Reply]

aku ingat kau yang tak lawas..keh3

YOUsoF said... [Reply]

Hahha.. aku punya minyak daa.. ;D

Cik TTK said... [Reply]

tu lah..tajuk ko tu suspen jek..hehehe

dah tu sempat sampai ke rumahtangge tak dengan minyak 21 sen tu?

YOUsoF said... [Reply]

Hehehe tajuk biar suspen walaupun isi takde ciri² cerpen.. ;P


Aku terpaksa isi kat Pasak, mujur la sana ok je. Yela Pasak kan dah makin maju huhu

bunga said... [Reply]

hahaha..aku ingat ko yang xlawas..haha..aku dah mula nak bayangkan muka ko time xlawas..hkahaka

CouLeur de Chiqu3 said... [Reply]

kuangasam punye tajuk...hahaha..abes tu smpat sampai ke ngn beberapa titik 21 sen tu?

YOUsoF said... [Reply]

bunga > Hahaha.. bayangkan boleh tapi jangan lama².. Takut ko segan pulak nak masuk sini lagi nanti.. ;D

CouLeur de Chiqu3 > Hehehe.. sempat sebab sebelum isi tu memang dah ada balance, tula ingat nak topup rm2.00 dapatnya 21 sen huhu

fyqa said... [Reply]

xpnah kena.

tpi klo kne kompem gelabah.

huaaa ;)

YOUsoF said... [Reply]

Gelabah bila semua yang kena, tapi kalau kita sorang je yang kena bengkek la kan huhu..

Liyana Zahim said... [Reply]

Silela memandu traktor slps ini..

aniswany said... [Reply]

pena la kencing x lawas.HAHA xsenonoh aku nih.

*oke wat2 x baca apa aku type =.=

syaEYRA said... [Reply]

haishhh, ada juga pam mnyk bermasalah. kalau kite dah lama cabut tggalkan pam minyak tu, xdenye nk tggu lama2 :)

adwafarahin said... [Reply]

x penah pulak jd cmnie
1st time dengar (O.o)

Raden said... [Reply]

muslihat supaye pelanggan byr byk amek minyak sikit..

oh yeah..kamu tertipu

chemay said... [Reply]

hehe sian dapat isi minyak sikit je.
chemay tak penah kena sebab tak penah isi minyak snirik.
mesti suruh kawan or pekerja pam minyak tu yang isikan
:)

Amna.Qadeeja said... [Reply]

haha igt kencing xlawas tadi

huhu kesian xpe2, 2nmenya pglmn kan keh3 ;D

ToshioMario said... [Reply]

just wondering, y recently u keep using un-smiling gamba ?

ayiehulk said... [Reply]

hahahah~ minyak pon ble x lawas kan... :)

ABU said... [Reply]

aku tak pena kena mcm tu..alhamdulillah.:D

YOUsoF said... [Reply]

Liyana Zahim > Tidak berkemampuan lagi la.. Plus belum ada lesen bawak jentera tu hehhe

aniswany > Hahha.. tak senonohnya bila ko bagitau aku.. itu je Nis.. ;P

Takpela, aku dah terbaca pulak hehhe

syaEYRA > Tula kan.. saje tunggu, ingatkan tak lama camtu.. Pengalaman 'manis' orang kata hehhe.

adwafarahin > Ha kan2.. Memang sangat jaghang dengar kes terpencil camni..

Raden > Hohoho sangat tidak sopan muslihat begitu ok..

Den Terkono la Cik Raden..

chemay > Mujur ada dapat jugak 21 sen tu hehhe.

takpe Chemay kalau bertuah tak kena la benda camtu..

Amna.Qadeeja > Hehhe.. tapi memang betul minyak tu lawas kan..

yela, pengalaman 'manis' kata orang.. ;D

ToshioMario > Nothing la U.. sesuaikan dengan topik je..

ayiehulk > Tula pasal.. macam2 ada bak kata pakcik astro tu hehhe

ABU > lhamdulillah.. bagus la tu Bu.. ;)

ayiehulk said... [Reply]

hoish.... bkn pak cik astro da arwah ke?

Photophobia eyraa ! said... [Reply]

yaww ! wazzupp , takkpe .. kalaw irahh . . jumpee dea punye manager . kasi itu talktalk . membazeerr lah , isi 21 sen jee ? haishh !

moral value : SABOO JELAA . apee pon tabulee . peace yaww!

Aisyah Aina said... [Reply]

haha..first time dengar minyak keluar tak lawas....XD

YOUsoF said... [Reply]

ayiehulk > Ha yelah.. P. Ramlee yang dah meninggal lama dulu pun kita still guna ayat² dari filem dia.. tak salah kot.

Photophobia eyraa ! > Huhuhu jumpe dia pun bukannya dia dapat tiup minyak tu Irah oit ;P

baik isi kat pam minyak lain, settle suda.. halal jela balance tu. Kalau ramaaiii buat camtu untung wo pam minyak tersebut huhu

Aisyah Aina > Hahha tau takpa.. ;D

miss lady said... [Reply]

tak penah dengar lagi orang kata "buat apa tunggu buah kelapa yang tak gugur kan" haha

qlah said... [Reply]

Assalamualaikum ,

er..er.. agak tergamam ketika membaca tajuk entri ni . * adeh , ehhe .

*first time dengar minyak tak lawas , hehe . perbendaharaan kata yg baru ni , catat.. catat.. ehhe .

♥ain_nia♥ said... [Reply]

ni msti kt Petronas yg selalu 2 kn...nasib baek la owg xpnah kene cm 2 klu x msti kene maki ngn daddy...hahahaha...lama la x jenguk blog ni..

YOUsoF said... [Reply]

miss lady > Hahaha.. samalah kita.. ;DD

qlah > Waa'laikumsalam..
(salam kat atas tu qlah dah jawab kah?)

hehhe tergamam kejap takpe kot..

catat², tapi jangan amalkan dalam karangan ok! ;D

♥ain_nia♥ > Hehhe tepat sekali.. Tula nasib baik lelaki jenis penyabar kehkeh..


sama dengan lah kita ;D

apik pehe said... [Reply]

penah kena..jeng betol..huhu

YOUsoF said... [Reply]

Oh yeke.. 'Bertuah' kita yang kena ni kan Pik.. ;D



Apakah maksud 'Jeng' itu?

Solihin Zubir said... [Reply]

ingatkan lawas kencing.. haha..

YOUsoF said... [Reply]

hahaha.. takpe sekarang dah paham kan bro.. ;D

BENA said... [Reply]

agak sengal la kan dekat situ ! kalo rm 1.21 dapat isi xpe jugak .
ni 21 sen jek ?


ko x g komplen pe ? heeee ;)

YOUsoF said... [Reply]

Tula pasal.. malas aku nak komplen². orang putih cakap waste my time sahaja.. ;D

Baik aku beram dengan cara molek. Halal sudah balance tu. Diorang sendiri yang segan ngan customer camtu kan..

Post a Comment

Tinggalkan komen² wangimu di bawah ini ↓ ;)

Mahu lebih comel dan kacak? Boleh klik atas ↑ tu dan bawah ini ↓ ;)
Related Posts with Thumbnails