Thursday, June 2, 2011

Hujung Dunia

Assalamua'laikum sahabat ;)




Bahawa malaikat maut memerhati wajah manusia di muka bumi ini 70 kali dalam sehari. Ketika Izrail datang merenung wajah seseorang , didapati orang itu ada yang gelak ketawa .

Maka berkata Izrail : "Alangkah hairannya aku melihat orang ini , sedangkan aku diutus oleh Allah untuk mencabut nyawanya , tetapi dia masih berseronok-seronok dan bergelak ketawa."




Jom layan lagu mantap ini!





Aku peroleh reminder ni dari seorang kawan blogger. Tak hingat nama da~



38 comments:

cucu umie said... [Reply]

manusia masih lagi tidak sedar dan mengutamakn duniawi daripada ukrawi..hehe nice shring bro..

p/s:ayie ingt penhujung dunia tu tgt piai..hehe

chemay said... [Reply]

manusia tak akan pernah tahu bila ajalnya tiba.
so bersedialah kite dengan amalan yang mencukupi.
:)

adwafarahin said... [Reply]

entah bila manusia nk sedar kn...
haihhh...

Naddia said... [Reply]

takottt....

Anisa Hang Tuah said... [Reply]

renungkan.

YOUsoF said... [Reply]

cucu umie >;).. sama2 la kita ingat kan..

chemay >InsyaAllah Chemay..

;)

adwafarahin >No comment.. ;|

Naddia >Samalah kita Nadd..

Anisa Hang Tuah >Yup!

syrupmasin said... [Reply]

renung-renungkan dan selamat beramal :)

ini q i L L said... [Reply]

saling ingat-mengingatkan. :)

YOUsoF said... [Reply]

syrupmasin & ini qiLL > Orait.. sama2 jom kita.. ;)

InaNina said... [Reply]

takut nye...

apik pehe said... [Reply]

haishh usop..cian kt semut tu..huhu

sha a.s said... [Reply]

Tu la kan..kite ni slalu tleka dgn urusan duniawi..hurmmmm

YOUsoF said... [Reply]

InaNina >Memang kita kena selalu rasa takut kan..

apik pehe >Huhu kebetulan la Pik dia ada kat situ.. kata hujung dunia..

sha a.s >;|

padle said... [Reply]

wow..terkedu seketika...

アヌム ちゃん said... [Reply]

marilah sama2 tingkatkan amal ibadat kita :)

YOUsoF said... [Reply]

padle > samala macam aku bro... ;|

アヌム ちゃん > Yup insyaAllah.. ;)

nawal addina said... [Reply]

* kelu ..

Amna.Qadeeja said... [Reply]

hmmm sme2 renungkan -.-

apik pehe said... [Reply]

hahaha..hujung bunga tu..

BENA said... [Reply]

ni kawasan dekat rumah ko ke ? dah macam kawasan umah membe aku yg aku cte kat ko tu ha .


rinduunyeeeeee nak g umah membe ak tuh . heee ;)

Afzainizam said... [Reply]

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jom Terjah entry terbaru ??

jumlah claim insuran kereta kemalangan

hujung bunga ada serangga....so jangan lah habis madu sepah dibuang...

selamat beramal...

Ain Zulaikha said... [Reply]

huhuhuhu takut ......
tak tahu lah bila..
harap dipanjangkan umur

Azroy Kassim said... [Reply]

gambar cantik-cantik.. kewl~

ingat mengingati itu fardu kifayah

fyqa said... [Reply]

sntiasa igt mati :')

apik pehe said... [Reply]

update usop wehhh..hahaha

YOUsoF said... [Reply]

nawal addina > Samala jugak!


Amna.Qadeeja > Yup. Sangat mengesankan ayat atas tu..


apik pehe > Hehhe.. orait Pik!


BENA > Ha'a tu laman rumah aku..


dah rindu datang² la sana, anda pun dah bekerjaya hehhe.

felda mana ek?


Afzainizam > InsyaAllah..

tak kot sebab sepah bawak lawak yang ada mesej hehhe


Ain Zulaikha > Aminnn insyaAllah..


Azroy Kassim > Thanx Rpy..
Yup, sama² la kita..


fyqa > ;)

aniswany said... [Reply]

entry ringkas tapi terbaek =)

YOUsoF said... [Reply]

komen ringkas, tak kurang baiknya jugak. ;)

mushroom said... [Reply]

aku pernah baca benda ni masa kat surau sekolah.. sampai sekarang aku masih lagi ingat walaupun dah x sekolah dah.. timbul keinsafan dan ingat mati bila baca benda ni

little_teddy said... [Reply]

insaf aku wehhhh.huhuhu

YOUsoF said... [Reply]

mushroom > Baguslah ko ingat lagi.. Benda camni memang kita kena ingat selalu pun kan..

little_teddy > Selalulah kita Ted.

qlah said... [Reply]
This comment has been removed by the author.
qlah said... [Reply]

Assalamualaikum yousof ,

maaf ye lama tak menyinggah .

ajal manusia tak siapa yang tahu kecuali Dia .

*muhasabah diri .

YOUsoF said... [Reply]

Waa'laikumsalam Cik Qlah..
it's ok hehhe.

Yup! sama²lah kita...

cik azeya said... [Reply]

takotlah weh. tanaklah ketawa lagi. :(

YOUsoF said... [Reply]

Ketawa boleh.. tapi biar berpada.. ;|

BENA said... [Reply]

memang nak datang sane. tapi mama aku kene sain borang mintak kebenaran mak aku nk g sane la. hahahaha ;)


kan felda air tawar jugak. tapi no brape tah. kn de aku cite kat ko . igt?

YOUsoF said... [Reply]

mama anda mintak kebenaran kat mak anda?... tidak paham lah aku di situ.. ;D



Ha'a ada².. AT5 eh?

Post a Comment

Tinggalkan komen² wangimu di bawah ini ↓ ;)

Mahu lebih comel dan kacak? Boleh klik atas ↑ tu dan bawah ini ↓ ;)
Related Posts with Thumbnails