Wednesday, May 4, 2011

Bila terasa rindu (Dafi cakap)

Assalamualaikum geng.. ;)


I know her since i was 3 years old.

Biasanya dua minggu tak jumpa, aku dah mula rasa rindu. Macam pasangan yang lain jugak la kan, standard la beb! hehhe.

Bila terasa rindu aku selalu cium pipi gebunya. Bagi aku tak salah benda tu kot. Sayangi mereka yang benar² memerlukan.



















Hehe.. Cerita yang sebenarnya adalah berkisar tentang si kecil ini, Balqis.


Dia selalu mintak aku dukung dia. Hingat aku ni robot ke. Tapi sayang punya pasal aku on je. Dia pun seronok, so aku lagi la duaronok = seronok kuasa ². Dan bagi aku itu adalah terapi terbaik sebab secara automatik masalah aku akan hilang bila dapat berjumpa + bergumbira dengan dia.


Aku selalu jugak cakap kat dia

"makan pakai tangan kaaaa"

pastu dia pun sambung

"nannn"

bila dia dah terbiasa makan jajan dengan tangan kiri.



Aku suka main sambung² perkataan macam tu sebab kadang² dia akan sambung perkataan melayu tu jadi perkataan Jeghemen mahupun Ghussia ;DD.

Nama pun budak kecik, antara perkataan lain yang dia 'manipulate' jugak adalah macam :

-Kejabat = Kerja pejabat.
-Kapabang = Kapal terbang.
-Dabel biu = w
-Kamber = Kamera (sebab dia suka snap gambar orang gunakan 'DSLR' lama aku).
-Penadam = Pemadam (dia akan cari bila tersilap draw sesuatu yang 'gempak').

Harap² tak ada yang aplikasikan perkataan² tu dalam pertuturan mahupun penulisan ok hehhe.




Sorry i'm a 'shy' girl. ;D



Eh harini 5 haribulan 5 2005 2011 lah! Selamat hari lahir yang ke doploh tiga untuk Mohd Yusof. Semoga menjadi yang terbaik antara yang terhebat InsyaAllah.



23 comments:

ayiehulk said... [Reply]

selamat hari lahir ye mohd yusoff ^^

efa said... [Reply]

^_^ selamat hari jadi erk moga pjg umur dan dimurahkan rezeki selalu amin :)

najihah sahami said... [Reply]

waaaa..bday die ke??hehe..hepi bday usop!!

jeely jelly said... [Reply]

haha.. part atas tu wat saspen je kan..

wah ! happy besday ! moge panjang umo, di murahkan rezeki.. amin :)

Shamsuddin Amin said... [Reply]

uik...
hari lahir dia upanye... hahaha

epy bornday...
epy n smile always...^^

Amna.Qadeeja said... [Reply]

hepy besday yousof ! heee wish kat cni plk.. moga pnjg umo n dmurahkn rezeki Amin.. thanx jd kwn blogger yg sgt baek. =)

ariph™ said... [Reply]

ok, ini comel!

Azham Vosovic said... [Reply]

Wah! Selamat Hari Lahir! 23??? Muda lg tu! huhuhu

chemay said... [Reply]

happy belated birtday orang tuaa
:P

::FAIZ FARISH:: said... [Reply]

happy birthday Yousof......

CGG said... [Reply]

hi bro:)


balqis tu comel lah:)

akak suke tgk mata dia

alexa yussida said... [Reply]

comelllnye balqis tuh..n yg atas tuh adek kan kan?:) muka sama


eh sorry..happy belated ye:)moga dirahmati Allah selalu

Photophobia eyraa ! said... [Reply]

ASSALAMUALAIKUMM ya ustazz , kehh2

eh , eyra dh tade FB , so , tataw pulak semalam hari KELAHIRAN bang usop . sorry ehh !

HAPPY BELATED BIRTHDAYY :))
*bile nak blnje mkn ? :D

eyra pun rindu kat org sane , lame gyla tak jumpe mcm ddok laen NOGORI ja , haha .

Oasis said... [Reply]

lor...baru je nk jeles tadi. Hahaha

YOUsoF said... [Reply]

ayiehulk > TERIMA KASIH ayie.. ;)


efa > Aminnn.. Thanx Efa.. ;)


najihah sahami > Taklah bday Mohd Yusof.. ;P


Mekaseh².. ;)


jeely jelly >Hehe saje amek mood suspen dari filem kita sekarang ni.. ;D


Thanx Yana! ;)


Shamsuddin Amin > Haha.. Yela bro.. Mekaseh.. *sambil senyum 5 saat.. ;)

YOUsoF said... [Reply]

Amna.Qadeeja > Hehehe thanx for the double wishes.. ;))

Aminnn.. Amna jugak. (tak baek sangat kot, cuma selalu cuba tuk jadi lebih baek) ;)


ariph™ > Ok Mekaseh Rep!


Azham Vosovic > Yup.. Muda tak muda sangat la bro..


chemay > Mekaseh chemay..



Biar digelar tua, jangan nampak tua sudah.. ;P


::FAIZ FARISH:: > THANX Faiz!


CGG > Hai kak.. ;)


Yup, dia selalu buat saya tersenyum.... ;)


alexa yussida > Hehhe.. macam akak dia punya uncle kan... ;P



Yup. Bagus la, tajam mata Dr sorang ni.. ;)



InsyaAllah aminnn...


Photophobia eyraa ! > Waalaikumsalam yang sepupu kepada ustaz... ;P


*Abg Sop punya salam kat atas tu pun Eyra tak jawab hehhe.


Oh... dah buang FB jauh² ke? elok la kalau tu yang terbaik kan..


MEKASEH²... ;)

Bila Eyra datang rumah, silalah makan apa saja yang ada atas meja tu ye.. ;P



Hehehe tahu takpa!! Jaga diri jaga peribadi ye.. ;)



Oasis > Hahaha.. so sila lah jeles untuk 3 saat ye... ;D

syaEYRA said... [Reply]

Happy Blated Birthday ^^

YOUsoF said... [Reply]

TERIMAKASIH Eyra!! ;)

Miss Shikio said... [Reply]

happy belated besday yah

ehem2...

choki2 on da way ke sana

hahaha~

YOUsoF said... [Reply]

THANX Miss Shikio!! ;)



Kalau ade yang strawberi pun boleh jugak... ;D

cik nur said... [Reply]

hepi beleted besday ucop moga bahagia slaloo oke :)

Hashira Yusoff said... [Reply]

sorry,mgkin sudah terlambat..happy birthday ya yousof! XD

last pic tu comel la.. :)

farah hanim said... [Reply]

ahaksss
budak2 kalau manipulate ayat
memg kelako :D

Post a Comment

Tinggalkan komen² wangimu di bawah ini ↓ ;)

Mahu lebih comel dan kacak? Boleh klik atas ↑ tu dan bawah ini ↓ ;)
Related Posts with Thumbnails