Wednesday, January 11, 2012

Benda dah jadi

Assalamualaikum

Kita mesti dah biasa dengar ayat "benda dah jadi, sabar je lah" atau "nak buat macam mana, benda dah jadi pun." Mungkin jugak ada ayat yang berbunyi "Tu la kau, siapa suruh bla² bla." Tapi apa yang pasti kita kena yakin setiap yang berlaku tu PASTI ada hikmahnya, kalau tak cepat, mungkin lambat kita baru nampak semua hikmah tu. Dia Maha Mengetahui.

Oh Nike yang ohsem.. Bilakah lagi bisa ku dapatkanmu? 


Aku ingat lagi gaji pertama aku kerja dekat kilang buat kerepek dulu. Gaji tu aku bagi sikit kat mak aku, balance aku buat beli sepasang kasut Nike warna coklat pekat campur coklat muda. Aku dah taip "chocolate nike shoes" dekat Google tapi tak jumpa yang sebijik macam tu.



Bila pakai kasut tu aku rasa tahap konfiden aku bertambah. Contoh, macam mamat kat atas ni..
Tapi dulu aku jenis 'lurus'.

Kawan nak pinjam kasut tu bawak pergi bandar aku bagi.
Kawan nak pinjam kasut tu bawak pergi merentas desa aku bagi.
Kawan nak pinjam kasut tu bawak pergi rombongan pun aku bagi. hehe

Padahal kasut tu baru aku pakai beberapa kali je. Aku sayang kasut tu. Ok cerita ni nak habis dah. Sorry kauorang terpaksa layan cerita benar aku ni hehe. Bila dapat kat aku, tapak kasut dah makin nipis, dah ada tanda nak patah dekat bahagian tapak sebab dipakai lasak mungkin. 

Yang paling seronok bila aku bawak kasut tu pergi orientasi masa masuk kolej dulu kasut tu dah betul² patah bahagian tapak. Pulak tu masa tu hujan, kena lalu kawasan berlumpur, memang terbaiklah! ;)


Orang kata kalau nak bagi pinjam/ hadiah biarlah sesuatu yang kita suka dan berkeadaan bagus, itu yang terbaik.


Pssst : Pelekatku ada 
benda baharu!





Sekian, wassalam.
Masih ada plan B.


40 comments:

Wadi AR said... [Reply]

betol yusuf

aiEz said... [Reply]

pergh...serius sayang kot,tapi macam dikata benda dah jadi kan...sabar ye

Potrait Admirer said... [Reply]

sabor je la...msti kasut tu lbh kerap dgunakan org lain dri tuan kasut tu sendiri..

adwafarahin said... [Reply]

yep nabi pon ade pesan klu nk sedekahkan baju atau pakaian jugak mcm tu..bkn pakaian yg dah buat kain buruk nk sedekah ke fakir miskin :)


klu bnd pasal kasut nie jadi kat adwa sumpah sedey :'(

Ieja said... [Reply]

baiknya hati :)
kalau org yg pinjam tu jaga elok2 barang kita no hal..pinjam tiap2 hari pon xpe..hehe

Lea Isnawi said... [Reply]

nak pinjam kasut tu jugak buleh

merahitujambu said... [Reply]

wa...kasut api2..XD

.::TAIKO ::. said... [Reply]

xpe,...
nt allah bg seploh kasut nike kat ko..
xpon tetibe allah bg supra plak kt ko..
rezeki kn :)

missSenget said... [Reply]

betol...!

aku selalu nk bg benda aku taknak kt orang..

tapi kalo aku xnak, org nak tak..?

ABU said... [Reply]

apasal bgi orng pinjam kalau syng sangat.. simpan je la dalam lemari kasut hehehe

laskar pelangi said... [Reply]

betul tu.orang kata nak bagi pinjam kat orang,kena bg yang kita sayang.tp tgk2 orang tu rosakkan brg kesayangan kita.tak ke sadis namanye ^_____^

Rtp Farra Arisha said... [Reply]

so kind hearted of you doing all this. semoga Allah memberkati usop senantiasa...:)

alien said... [Reply]

angkat satu lagi la bro

anamizu kaito said... [Reply]

terbakar??API real ey tu YOU??






luv,
cik ana

Umie Artoqiemie said... [Reply]

kasut membuat konfiden level meningkat secara mendadak.. sangat betul!!

aQimie Ceplos said... [Reply]

Alah sedihnye sop.. hehe

BENA said... [Reply]

tu bukan lurus usop . tu makna nya kau baek hati . hehehe :)


COP . aku pulak jenis kedekut bagi pinjam barang yang aku sayang . hi hi hi:)

Cik tikah said... [Reply]

baiknya hati bagi org pinjam. x pelah, nanti ada rezeki lain, blh beli lagi :)

najihah sahami said... [Reply]

xpe...usop buat baik kat orang..nanti Allah balas kasut yang lagiiiiii baik!

Izz Faizah said... [Reply]

alahaii..syg nye kasut nike tu...:(

Cik TeN10 said... [Reply]

Ko mmg baik hati !! Betul tu.. Kalau kita bg kt org benda yg kita syg tu bagus tau.. Alaa mgkin kali ni bukan rezeki kita kan.. Terima seadanya.. :))

Asrul "iLham" Sany said... [Reply]

wey pelekat tu jadi tp bukan sekarang ar, aku ngah bz nak siapkan design stiker2 tu, ingat nak wat stiker untuk promote buku2 aku, pe2 aku roger2 ko

Liyana Zahim said... [Reply]

Btol tu yusuf.. Nak bg org pjm brg yg kita syg berat ati nnti tak bg ckp dekot.. Kdg2 pelik org yg ske sgt pinjam.. Mcm aku, org nk pjm kamera aku, aku bg.. Sudahnye calar monitor dia.. Aduh sedihnnyeeeeeeeeee~ Pada org2 di luar sana, jgnla meminjam brg peribadi org.. Hahahaha.. Pesanan khidmat msyrkt..

Pamie said... [Reply]

kasut nike ak hanya untuk ak..wakakaka..

fathiahRAIHANA said... [Reply]

give more, u'll get more :>

ada lah rezeki utk kita jugakk kan nanti-nanti, hee.

red said... [Reply]

Takper, ade rezeki nanti, lu angkat kasut "nike aiskrim" plak... tapi ade ke?? hehehe

suzie rahman said... [Reply]

huu..serba salah r klu xbg pinjam kan. kite pon xpkai.nnt di bilang kedekut.tp nk ng pnjam syg.hihi

amir aizat said... [Reply]

sabar jer lar ehh, huhu

~ayusleeping~ said... [Reply]

"Orang kata kalau nak bagi pinjam/ hadiah biarlah sesuatu yang kita suka dan berkeadaan bagus, itu yang terbaik."

kalau kiter bg pjm dlm keadaan bagus, org pulang pulak dlm keadaan tak bagus...cam neh tuh... ^_^

Hanie Dew said... [Reply]

kalau aku bagi hadiah aku akan beli bende yang aku pun suka. baru nampak ikhlas. tapi kalau hak milik aku sayang habis. suka habis. dan mahal habis. aku takkan bagi pinjam. jujur ni.

Hanie Dew said... [Reply]

sedih cerita kau yousof. baik sangat. sampai nak bawak pegi merentas desa pun ko bagi. tsk tsk tsk

Cik Anita said... [Reply]

ko ni pemurah sangat. kalau aku memang tak lah..ishk

aleen aiden said... [Reply]

hee,takpelah.beruntunglah kau kasut tu dah berbakti kepada banyak orang.

hah,bile yg nak belanja aku mekdi nih? :P

c'axoera said... [Reply]

hehehe mcm kecundang ajer :p

Jue said... [Reply]

tringat org pakai baju aku time study dulu mcm baju sndri..pas kasi blk dah x mcm rupa baju wuwu

Apik Pehe said... [Reply]

betol usop..bagi dengan ikhlas..tapi jangan merungut..hehehe

Rapunzel Cikilolo said... [Reply]

for all the quotes there its conclude

DUNIA INI ADIL... ALLAH MAHA ADIL :)

Syahirah Suhaili said... [Reply]

aigoo..hoho..sayang nye la ngan kasut tu..tp xpe,maybe akan ada hikmah kot..nanti mungkin diganti dengan yang lagi baik kan? kan? haha..baik hati sampai bagi kawan pinjam bawak merentas desa lagi..si kawan pon satu..kot pinjam barang orang,jaga baik2 la..hehe

Fathiah Hamim said... [Reply]

huhu ingatkan kasut tuh terbakar.

Amna.Qadeeja said... [Reply]

samelah kalo xbg cam rse bersalah plk. ble kt dpt bg yg terbaik kat org mesti rse puas je hati kan.

tp kdg2 benda yg mai betol2 syg pkir dua tiga kali jgk nk bg pinjam haha

Post a Comment

Tinggalkan komen² wangimu di bawah ini ↓ ;)

Mahu lebih comel dan kacak? Boleh klik atas ↑ tu dan bawah ini ↓ ;)
Related Posts with Thumbnails