Monday, July 4, 2011

Bocah Cilik

Assalamua'laikum sahabat ;)



*Bocah cilik = budak kecil ;D

Dah nama pun budak kecil, tak sah kalau diaorang kemas balik barang² yang
diaorang dah buat main tu. Kalau bukan mak diaorang, pasti pak cik/mak cik
diaorang yang kena tolong kemaskan. Ke korang rela rumah disepahkan?
mestilah tidak kan..

Ketika aku kecil dulu tak ingat pulak aku rapat dengan pak cik/mak cik aku
yang mana satu. Tapi kalau anak buah aku yang paling rapat dengan aku, dua
orang ni lah, Atiqah & adiknya Balqis. Yang lain tu rapat jugak cuma jarang balik
rumah mak bapak aku je.

Dua² pun kelakar, selalu buat aku gelak. Memang senyuman dapat
menyenangkan hati orang lain kan, lebih² lagi budak kecil punya senyuman.
Budak dua orang ni suka sangat ikut belakang aku, nak mintak dukung. Mungkin
aku ada ciri² bapak penyayang kot hahha.

Biasanya lepas aku siap mandi nak
masuk bilik, diaorang mula la sibuk nak masuk sekali. Ketuk punya ketuk aku tak
layan, yela takkan nak kasi diaorang tengok aku pakai seluar luar kan? Crazy apa!

Si Balqis siap meyamar jadi abg aku. Serius lawak gila masa tu HAHHA.
Sambil tangan ketuk² pintu dia jerit...

"Usop!! ni Johan ni. Usop! Usop!"
(dengan suara dibesar-besarkan)

Kakak dia duk gelak je kat sebelah.. ;D

Aku buat tak layan je, lepas tu dia menyamar jadi bapa aku pulak, atuk dia.

"Sop! Sop! Abah ni.. Sop! sop!..."
(pun dengan suara dibesar-besarkan)

Lepas siap pakai baju dan seluar, aku bukak pintu,
kami terus gelak macam tengah tonton FINAL MAHARAJA LAWAK 2011...

Gambar 3 tahun lepas kot.


*Lupa aku nak kongsi trick isi minyak petrol murah dari iwan_dextrous ni. Kalian boleh klik minyak ni. Buat apa membazir kalau boleh berjimat.. kan?

50 comments:

syaEYRA said... [Reply]

alahh comelnye.. ank buah kite baby lagi, so belum pndi cakap.. he he he

syrupmasin said... [Reply]

haha..comel je doe..ehh bocah tuh asal dr mane??

Anisa Hang Tuah said... [Reply]

bocah yg kiuttt :)

YOUsoF said... [Reply]

syaEYRA > Hehhe.. takpa tunggu je masa.. ;D

syrupmasin > Kehkeh.. ada macam pakcik diaorang tak Sin?

Jawa kot.

Anisa Hang Tuah > ;)

pamie said... [Reply]

ahahahahaha, boleh budak kecik tu besar2 kan suara dia ek? kiut gile..hahaha..


Aku Anak Labuan

muhamad hanif said... [Reply]

pakcik yang penyayang lah ni ?


AHHAHAHAHA

YOUsoF said... [Reply]

pamie > Hahaha.. memang cute la bro.. ;D

muhamad hanif > Kena tanya diaorang kot hahha

syrupmasin said... [Reply]

pakcik dyorgg?? errr..jauh panggang dari api..haha..ohh kau jawe ke?? haah kan johor bnyak org jawe..

YOUsoF said... [Reply]

hahha.. takpa² aku dah ready dengan jawapan membina ko.. ;D

Ha'a betul lah. orang kata orang jawa peramah dan baik.. hahaha

syrupmasin said... [Reply]

haha..membine kan doe..peramah?? err..ye kot..tp sumpah aku ta paham sepatah pon dyorg cakap doe..haha..aku kire hebat la cakap jawe nih??

Izzaty Ishak said... [Reply]

Hahahaha. Pandai buat lawak betul! Dah la comel. I like! Haha XD

cucu umie said... [Reply]

assalamualikum yusoff..

kehkeh.. dh mcm adik ayie jer..tpy diorng x extreme mcm gitu ah sampai menyamar sebb diorng baru 2tahun.. twins gitu..kahkah tpy comel lh budak2 tu..

YOUsoF said... [Reply]

syrupmasi > Hahha..

tula pasal aku cakap peramah sebab bila orang tak paham main iyekan je.. dia terus duk ngomong jawa.. ;D

kalau ko confirm 'hebat' sebab tak paham.. aku kalau 10 perkataan jawa tu, 4 je aku paham.

Izzaty Ishak > Hehhe.. diaorang memang.. budak kecik memang penyeri hati.. kan ;D

cucu umie > Waa'laikumsalam.. hehhe besar sikit nanti makin kecoh la.. twins, lagi lah comel!!

Noriz said... [Reply]

keletah betul!
mesti rasa nak gomol kan..
pandai nye berlakon...hahaha

ABU said... [Reply]

hahahaha klakar entry ni..tringt pulak aku dgn anak buah aku kat kampung..sob sob..

YOUsoF said... [Reply]

Noriz > Hehhe kadang² dia dah bosan bila orang asik cium pipi dia je.. ;D

ABU > Itu la motif entry ni. pasni ko kol la mak dia, cakap nak borak jap ngan anak dia hehhe

syrupmasin said... [Reply]

aku tao jugak doe..cakap jawe..kabare jawapnye waras..haha..untunglah tao sikit..dr aku nih arap je banjar..sepatah haram pon ta tao :D

sha a.s said... [Reply]

aishh comel nyer...mcm anak korean pun ade!

Amna.Qadeeja said... [Reply]

adeh cute betol !

bdk2 sape xgeram kan,telatah diowg wt kt lupa segala mslh :)

YOUsoF said... [Reply]

syrupmasin > Hahha.. waras tu Balqis pun tau jawab kot.. ;D

laa, baik ko study 10 ke 20 perkataan sana Sin.. baru boleh kongsi kat blog hahha

sha a.s > Hehhe tu kat gambar je kak.. realitinya anak jawa je pun ;P

Amna.Qadeeja > Betul lah Mai.. ;)

missSenget said... [Reply]

serius comel..!!

apa lagi..berlatih laa jadi bapak penyayang..

hahaha..

akU GaDis said... [Reply]

wahh.. so sweet la :) ni msti pakcik penyayang ni :)

alif haris said... [Reply]

haha . wong jowo ke bro ?

IMANSHAH said... [Reply]

saya ada 18 anak buah..huhu ramai tak??

HonEyBuNNy said... [Reply]

comeiii atiqah n balqis....

chinese look..;-)

Bit.Shaa said... [Reply]

Ko jawa ke you, pandang x speaking 'German'??? HAHA

iwan_dextrous said... [Reply]

hihiih...cite bez..tpi paling bez bwh skali tu..hahahha

bunga said... [Reply]

alaihai comel2..:)

adwafarahin said... [Reply]

comel! comel! nk picit pipi tuh!! hehe :P

YOUsoF said... [Reply]

missSenget > Tu kira dalam proses la tu.. ;D

akU GaDis > Hehhe tak boleh jawab sendiri.. bia diaorang yang jawabkan..

alif haris > Yup! kau pun sama ke bro? ;D

IMANSHAH > Waah. ramai².. aku baru masuk 9 orang..

HonEyBuNNy > Kalau pakciknya pulak javanese look.. ;D

Bit.Shaa > Ha'a iye saya.. pandai sikiiiit je. dengar tu ok lagi la.. ;D

iwan_dextrous > Hahha.. aku nak kongsi jugak keseronokan tu ngan orang lain Wan.. ;D

bunga > Kecomelan macam ni memang elok dikongsi.. kan. ;)

YOUsoF said... [Reply]

adwafarahin > Hahha boleh je pastu nanti dia elak.. ;D

Aisyah Aina said... [Reply]

comel je dorang tu....haha

orang jawa ke....sama la kita....tapi sepatah haram pun tak reti cakap jawa :D

alif haris said... [Reply]

haha iyok wong jowo .. jowo totok ..^^

YOUsoF said... [Reply]

Aisyah Aina > Hehhe.. tak rasa rugi ke? (walopun sendiri pun takat mana je) ;D

alif haris > Hehhe geng lah kita bro. ;D

kocix! said... [Reply]

bhaaahaha comel nyierr..
sop..sop!!

khairul akmal azman said... [Reply]

teringin dapat zuriat yg comel2..hehe..bile get married nnti.

Raji and Yeen said... [Reply]

hohoh bestkan ak pun suka kalau berbaik2 ngn budak kcik ;D
dorg ni byk ragamnyer.. tapi melayan ragam dorg tu yg best ^^

YOUsoF said... [Reply]

kocix! > (tak layan) HAHHA... ;D

khairul akmal azman > Hehhe aku pun sama gak bro. kalau tak comel sikit comel banyak pun ok je.. ;DD

Raji and Yeen > Tahu takpa.. tak rugi join diaorang gelak sekali.. ;D

nawal addina said... [Reply]

comel ! skali tngok mcm cina . hee ~

YOUsoF said... [Reply]

nawal addina > Pakciknya pulak macam cina punya jiran.. ;D

Scya Lollita said... [Reply]

kita tadee ank buah lg wuuu

Liyana Zahim said... [Reply]

Usooopppppppp... Sore doremon.. Hahahahaha~

Bit.Shaa said... [Reply]

jom la kite wat javanese blogger..! HAHA...ko presiden.. :P

Hans said... [Reply]

haaha
budak2 memang gitu
konon kita percaya lah diorang kan
ekekekek

Ukur Baju Di Badan Sendiri

BENA said... [Reply]

aku bace ko punye cite pon aku dah tersenyum . bes la kooo dapat anak buah pompuan. aku nak jugakk ank buah pompuan. leh maen mekap2. hahaha ;)



* tetibe windu anak buah aku dak ais tuuuu . heee *








pakcit UTOP pakcit UTOP ! hahaha ;)

alexa yussida said... [Reply]

hehe comelllnyeee!!bab buat2 suara tuh mmg klaka..hehe slmber je kan nk mnyamar..mmg dak kecik..ank buah sy plak yg tgh jaga skrg suka tiru aksi iklan..lagi2 iklan oreo..habes smua bnda nak dicicahnye dgn air..smpaikan mkn pisang pon nk cicah susu..sabar je la:)

YOUsoF said... [Reply]

Scya Lollita > Takpa.. lambat laun abang atau akak mesti kawin.. ;D Bila dah ada anak buah nanti sila la kongsi cerita ok!

Liyana Zahim > Hahahaha (suara Giant) ;D

Bit.Shaa > HAHHA.. aku tak layak la nak pegang jawatan tu.. ramai lagi yang lebih terer.. abes ko jadi bendahari ke Bit? ;D

Hans > Tau takpa.. lagi satu diaorang suka menyorok dari aku...kat tempat yang sama.. ;DD

BENA > Hehhe.. doa la selalu.. aku biasa mintak bedak kat diaorang je, tak pernah lagi main mekap².. hahha

Ala nanti ko skype la lelame ngan dia sambil luahkan kerinduan ko tu.. ;DD

alexa yussida > ;))

Hehhe sabar jela.. ok jugak tu kira iklan tu dapat tolong tambahkan selera makan dia.. ;D

cik nur said... [Reply]

hehehe
walaupun kita balik kerja penat2 main dgn budak2 mcm nie rasa hilang tension

YOUsoF said... [Reply]

BETUL tu Cik Nur! ;)

Fee Hafeezah ketuk keyboard said... [Reply]

ouh ingat anak buah..bocah cilik tuh anak kecil rupanya..*sambil angguk kepala..haha..okay,get the point ;D

Post a Comment

Tinggalkan komen² wangimu di bawah ini ↓ ;)

Mahu lebih comel dan kacak? Boleh klik atas ↑ tu dan bawah ini ↓ ;)
Related Posts with Thumbnails