Monday, June 20, 2011

Kembara Mahkota Johor 2011

Assalamua'laikum sahabat ;)


Kembara Mahkota Johor 2011

Kembara kali ni memang enjoy lah! Mula² kami memang plan nak gerak ramai-ramai. Tapi macam mana ntah 1 jentera buat hal. Terpaksa la tungg kejap. Godeh sana godeh sini sikit, settle. Tapi tu pun dekat 25minit jugak la. Ada sorang geng, Mustaadha nama beliau. Kurang sabar, dah terlebih teruja. Sanggup dia nak gerak dulu sorang². Kami nak halang pun tak boleh la kan, dia dengan jentera sendiri.


Mustaadha : "Woi korang lambat lagi ke? Aku gerak dulu la"

Kami : "Takpe la kalau dah teruja sangat, ko gerak la dulu"

Mustaadha : "Aku tunggu kat bla² bla.."


Tak lama lepas tu kami pulak gerak lepas jentera aku siap digodeh. Macam biasa la nak kembara ramai² teruja habis wa cakap sama lu. Tapi mood tu agak terganggu bila kami tiba kat tempat yang Mustaadha tunggu tu. Masa tu dia baru je 'nikmati' 1 eksiden dengan motor lain, nasib baik jentera je yang cedera. Dia masih steady.

Tapi jelas terpancar emosi dia tercedera bila tengok jentera warna pink dia dah jadi macam tu.

Tapi satu yang agak sengal tiap kali nak kembara mesti masing² malas nak bawak air jarang (air masak). Masing² sanggup kering tekak di bawa terik mentari.. kononnya.

Tapi yang sebenarnya tu terjadi ketika aku kecil hehehe. Saja nak promote kembara Mahkota Johor 2011 tu plus aku tak dapat join. Jentera kami masa tu basikal BMX je. Aku sangat sayang aktiviti ber-BMX dulu² dengan kawan. Kembara tu masuk kebun je pun. Lepas eksiden aku tak ingat, kami pilih Plan B kot (pun aku tak ingat apa plan tu).

21 comments:

Unknown said... [Reply]

haha..baru tengok kembare mahkote johor nih dekat tv td..haha..bmx popule tuh mase kecik2..plan b dan ta igt?? haha

::FAIZ:: said... [Reply]

lama dah tak naik basikal... basikal akupun dah rosak....

YouSOF said... [Reply]

syrupmasin > hoho bagus la ko ko sokong dari jauh je kan ;D

Tau takpe, maksud aku plan yang kitorang pilih masa tu lepas kawan aku eksiden..

::FAIZ FARISH:: > Aku pun sama. Dapat tengok jiran² je naik basikal huhu

Bunga said... [Reply]

lama xnaik basikal..haha..lagipom mmg dah xde basikal dah sekarang.

adwafarahin said... [Reply]

wah seronok juga berbasikal tuh hihi :)

Durrani Zamri said... [Reply]

ishhh gelojoh pulaks kawan ko tu..haha~ tu la pasal...
dulu aku pun teringin nk ada satu bmx, tapi dpt je la basikal pompuan..haha~ nasib baik xdapek beskal tuo.... :)

Scha406 said... [Reply]

ahaha..tertipu akak tau...ingt betul la join kerabat naik motor...ehehe

akak suke naik beskal dulu time kecik, tp selalu gakla jatuh....pehal mcm kaki x smpi kot...ehehe

Raden said... [Reply]

mase kecik2 dulu penah bwh beskal laju2 pahtu masuk longkang..laju kot..dgn kelajuan 100km/j

muke comel2 je masuk longkang. kenangan terindah taw..

Unknown said... [Reply]

best woo kembara ramai2

Anonymous said... [Reply]

dekat area umah chemay nie kan.
budak2 yang ada bmx.
semua cat jadi wane pink.
then diorang buad group.
kasi nama.
persatuan basikal pink (PBP)
hehe

YouSOF said... [Reply]

bunga > Samalah kita Bunga.. Kadang² rasa rindu habis nak kayuh basikal lelaju hehhe

adwafarahin > Lagi seronok kalau jalan ramai² kan..

Bit.Shaa > Hahha boleh tahan la beliau tu.

Hahha ok la basikal yang ada raga kat depan tu kan.. comel ape ;DD

sha a.s > Hehee takde maknanya kak naik join dia naik kapcai hehhe.. Saya just tolong design sticker tuk diorang je..

hehhe kalau tak jatuh basikal tu bukan budak nakal namanya.. ;P

Raden > Pergh boleh tahan power kaki ko mengayuh Raden eh?..

Aku pernah masuk longkang dengan skterboard. kenangan indah macam ko jugak hahha

apik pehe > Tau takpe Pik.. Tapi aku tak pernah pun hehhe

Unknown said... [Reply]

syoknya korang mase kecik2 ade gak main beskal pusing gitu.aku nih main kawin2 jelah.pastuh main masak2.haiii..pompuannnn.

Unknown said... [Reply]

yeah..xjoin pon kmbara mahkota johor..kt pontian skng nie..hohoh bmx, xnek pon baikal tu..naik basikal cikai jer..

YouSOF said... [Reply]

ecah mashuri > Tau takpe.. Siap tambah kpala moto tu kat handal basikal hehhe. Cool habis! (masa tu la) ;D

cucu umie > Aku pun tak pernah join sebenarnya hehe.

ok jugak la janji ada dua tayar. ;D

. said... [Reply]

tngok kat tv je ..

bmx femes dulu ohh :)

Hans Hanis said... [Reply]

owh
ko dulu kaki basikal rupanya
cool
mesti sihat nih kayuh basikal memanjang
skrg xnaik basikal dah ke lepas excident ko kata tu?

Syaitan Memang Durjana

Unknown said... [Reply]

haha rindu nak naek basikal lagi
seronok kalo konvoi rmai2 kan heee :)

YouSOF said... [Reply]

nawal addina > Tak tengok kat tv pun..

Tau takpe, siapa ada BMX dulu dah kira COOL la tu! ;D

Hans > Hehhe boleh tahan kuat la mengayuh.. Memang tak pun sebab dah takda basikal pun. Tapi seriusss rindu nak kayuh basikal lama²...

Amna.Qadeeja > Samalah. Lama habis tak kayuh basikal..

betul, konvoi ngan basikal pun tak kurang seronoknya.. ;D

Nursyahira izzati Ngadimon said... [Reply]

now eyra plak yg jd cm abg usopp !
haha . semalam ><

jumpe 'UNCLE' kitee lha abg sopp . hensemmm ! !
:D

jeely jelly said... [Reply]

sume jalan kasi cantek berlampu2 bile ade kembare mahkota johor :)
bendera jgn kate lah.. haha :p

YouSOF said... [Reply]

Photophobia eyraa ! > Jadi dari segi camne kah? kurang paham hehhe.

LOL!

jeely jelly > Hehee.. TAHU TAKPA Yana.. ;D

Post a Comment

Tinggalkan komen² wangimu di bawah ini ↓ ;)

Mahu lebih comel dan kacak? Boleh klik atas ↑ tu dan bawah ini ↓ ;)
Related Posts with Thumbnails