Wednesday, September 5, 2012

Menu untuk lelaki tidak aktif ;D

Keperluan kalori  ini adalah bagi kanak-kanak, remaja perempuan, wanita yang aktif secara sederhana dan lelaki yang tidak aktif.

Pada aku, lelaki yang tidak aktif tu maksudnya mungkin yang jenis kurang beriadah, kurang keluarkan peluh. Kebanyakan masanya lebih kerap dihabiskan dengan aktiviti dalam rumah seperti melayari internet, bermain permainan video sukan dengan harapan dapat mengeluarkan peluh (cth: bola sepak), melayari internet lagi dan lagi hihi



Menu aku masa duduk menyewa rumah bujang di KL dulu:

Minum pagi
• 1 gelas air kosong
• Biskut Tiger (kalau ada)

Sarapan
• Kuih yang dibeli tepi jalan (Seringgit 3 ketul)

Makan tengahari
• Nasi + lauk + sayur + air sirap/ jagung/ sarsi dll
• Apa² buah yang ada aku tak tolak ;D
• Hari cuti - Nasi ayam Kak Mas (foodcourt Setiawangsa) / nasi ayam berempah (mantap)

Minum petang
• Teh tarik (di kantin tempat kerja, itu pun kalau sempat turun)
• Jangan kata 1 cawan minuman bercoklat, suku cawan pun tak nampak bayang hihi

Makan malam
• Nasi goreng kampung mamak/ roti canai banjir + teh 'O' suam + air suam


18 comments:

nurdani said... [Reply]

dulu masa duduk rumah bujang, aku tak makan banyak sampai la jadi kurus kering. sekarang dah stay dengan mak ayah, hari-hari mentekedarah. hek hek

fadh leyanie said... [Reply]

orang bujang la katakan,kalau nk menu best2 kne kawin..haha

hani said... [Reply]

minum paginya seketul kuih je? er.. klu akak nk kna up lagi tu.hehe..

menyelerakan jgk la kirenye menu kau kt rumah sewa dl tu.. sbb akak tak nmpk tulisan megi mee pun. bagus!hehe..

HeNRieTTa JoSe said... [Reply]

Ehhh mkn mlm dia lg menyelerakan rietta, sbb rietta lebih suka ayam berbanding ikan masak smbal....hehehe...thanks for the share....

Muhammad Saiazuan Norhalik said... [Reply]

hehehe sumber tenaga semua ni

Rapunzeel Cikilolo said... [Reply]

makan sebiji kuih tak kenyang bro :)

Azham Vsvc said... [Reply]

heheh....makanan ruji zaman belajar, zaman mula2 bekerja hehe....skrg kau dah dok dgn famly mesti makan minum semua terjaga, alhamdulillah :)

Rain said... [Reply]

budak laki kelas aku ada 8 orang. aku perasan la yang bentuk body diorang ni ada kaitan dengan pemakanan dan aktiviti yang dilakukan.

yang suka main takraw, bola dengan bola keranjang memang tough la, yang suka perbaik komputer, format lappy , obses komputer ni len macam sikit body diorang..

amboi imbas kenangan plak kat entri ko ni usop. maap yee

♥ Nana BamBam ♥ said... [Reply]

beza antara aktif ngan kurang aktif, bujang dan yang dah berkahwin..kekeke

Fee Hafeezah said... [Reply]

padanlah ko kurus melengking..makan mcm tak makan je..haha..

aniswany said... [Reply]

menu anis pagi lunch petang malam = MCD :D

Cik Tie@Akak said... [Reply]

teringin nak diet..tapi selalunya pada permulaannya aje..pastu..kantoi

Liyana Zahim said... [Reply]

Aku rase banyak yg makan ikut hentam je sbb tu skrg org mlysia ramai gemuk2.. Tp ko kurus lak ek?

Ezad Skytech said... [Reply]

kalau duduk rumah bujang makan mmg ala kadar je...mcm aq dulu...hee~

si robot comel said... [Reply]

kalau aku,makan tiga kali je sehari,hehe.

anamizu kaito said... [Reply]

aku yg boleh balik umah tiap kali nk mkn ni pon kdg2 tak tejage bab mknan sihat nih =.='





slm lebaran sop =)

eva said... [Reply]

ermm kalau nak ekot kan gamba tu, mmg penat nak makan lah usop.. sy mmg tak boleh.. penat nak makan byk kali haha.. sbb tu lah kurus mcm sakit ni huhu

ct kektus said... [Reply]

sekarang ni musim raya, makan hentam taram je.


tapi kalau kat kolej, makan tengah hari memang wajib la.

Post a Comment

Tinggalkan komen² wangimu di bawah ini ↓ ;)

Mahu lebih comel dan kacak? Boleh klik atas ↑ tu dan bawah ini ↓ ;)
Related Posts with Thumbnails