Saturday, November 12, 2011

Ustazah pilihan




Aku belum berkesempatan lagi nak nonton Ustazah Pilihan sebab belum nampak gaya abah aku nak pasang Astro dekat rumah. Layan channel Singapura dengan Indonesia pun dah cukup. Tapi satu yang aku perasan, Singapura sangat rajin beli program dari Malaysia. Sekarang diaorang tengah hangat siarkan drama Kami, Mari Menari dengan drama Bola Cinta. Terbaru katanya. ;)


Atiqah dan Balqis, salah seorang rajin menangis. ;)



Si kakak (Atiqah) pernah cerita dekat ibu dia..

"Ibu.. Ibu.. Ustazah dekat sekolah bukannya ajar kita. Dia masuk, suruh bukak kitab lepas tu dia tidur.

Ada kawan kita saja ketuk meja kuat². Ustazah tu pun terbangun sebab terkejut hehehe."



Memang awesome cara kerja macam tu kan. Cukup bulan gaji pun masuk. Tak mustahil bulan depan ulang benda yang lebih kurang sama Wallahualam.

Lagi satu kes, dulu akak aku pernah diconteng mukanya dengan marker pen oleh ustazah (sekolah agama) gara² tak siap kerja sekolah. Macam 'kelakar'lah bila ustazah berkelakuan comel macam tu kan.


Bakal ustazah awesome pun minat menari tahu.



Sekian.
Masih ada plan B. ;D


34 comments:

محمد رازيق said... [Reply]

agak2 ada ustaz pilihan tak bro???? hehe.. kalau ada, hang masuk lah... hehe.. btw, kalau free jmput lwt blog.. ada entry baru CLEAN & CLEAR :)) salam

cik wanie Lovela (CWL) said... [Reply]

comelnya

aiEz said... [Reply]

macam cerita p.ramlee pulak ustazah tu..heh...gaji biarlah berkat hasilnya....

dill said... [Reply]

comel sangat!

dill.

Nia Ridzwan said... [Reply]

kes2 mcm ustazah tu jadi bila "tak apply pon agama, tapi dapat kos agam"

keh3, bersepah je macam tu kat ipg. sepatutnya dorang ubah niat, mengajar kerana Allah, bukan gaji semata-mata. baru naik mutu pengajaran.

btw, comel pulak ustazah awesome tu menari :P

Umie Artoqiemie said... [Reply]

kau nak perli aku ke ape ni yousof.. hahahhaa.
krm slm kat atiqah & balqis.. cakap ngan depa nanti aku jd setazah kat situ..

Prasetyo said... [Reply]

Nice blog posting. I'm just blogwalking and very interesting to stop here and read your post. I like this.

But, dont forget to give us your comment into my blog ya.

Thanks for share.

sergeant keroro said... [Reply]

ish2, apa jenis ustazah la camtu. adoii

alexa yussida said... [Reply]

comelnyee bakal ustazah tuh!!

Rtp Farra Arisha said... [Reply]

atiqah dan balqis cantik :'))

p/s: ustazah berperanan untuk menonjolkan sikap kematangan di hadapan anak murid sepatutnya..hihi.

Syazwan Che Deraman said... [Reply]

kawan aku pernah kena conteng muka dengan ustaz..kenapa ye ustaz dan ustazah suka main conteng muka?

Syazwan Che Deraman said... [Reply]

kawan aku pernah kena conteng muka dengan ustaz..kenapa ye ustaz dan ustazah suka main conteng muka?

adwafarahin said... [Reply]

menari x hingat ustazah! haha

Fee Hafeezah ketuk keyboard said... [Reply]

ohhh, kalau mcm tuh makan gaji buta woo ustazah..eh, agak2 kan ustazah tuh penat kot, dia terlelap jap..*okay aku suka think +ve.. ;D

hehe..comelnye lah ustazah pilihan menari-nari..ustaz pilihan, pak lebai pilihan takde ke? kalau de kau masuk weyh..haha..kau tak teringin nak masuk imam muda? :P

syakey said... [Reply]

ko kena aja dia tarian kpop ni, ber bakat ni. XD

mmg, aku rasa ustazah macam ok lagi tau. ustaz tu yang tabley trima sgt. ustaz lg pelik sikit. -_____-

FIFIEY LYCHEE MARATION said... [Reply]

ustazah tuo be tu insyaAllah tak jadi macam Ustazah yang diceritakan tu ye!:)

doakan biar ustazah yang diceritakan tu sedar akan keburukan perilakunya yang sebegitu!

BENA said... [Reply]

aku tengok kadang2 jer ustazah pilihan . sebab dari pandangan aku jer la . cara bercakap bersungguh sangat . kadang2 errr aku blur . heee ;) itu apa yang aku rasa sahaja ;)




ustazah sekolah agama aku dulu baek . ade budak tarik tudung aku . ustazah aku cakap macam ni

ustazah : kenapa ni ?
aku : dia tak nak kawan dengan sy .
ustazah : xpe2 kawan jer dengan uztazah ye * sambil dia pakaikan tudung pada aku *


masa sekolah menengah ustazah baek sngat dengan aku . sampai aku minat belajar PENDIDIKAN ISLAM . siap dapat 98% kot setiap exam.



HAHAHAHAHA ;)

tetibe rindu ustazah2 aku . hee ;)




COP! comel bocah cilik ko bertudungggg ;P

si robot comel said... [Reply]

ni ustazah banyak hot wo,femes ustazah ni nanti,hee

Jue said... [Reply]

Mcm c balqis je yg kuat nanges tu hihi
Depa beli cite bola cinta? *aku pengsan dgr hihi sbb aku rs x bbaloi =P
Amboi bbakat sungguh ustazah cilik tu =)

ABU said... [Reply]

hahahaha kelakar ustaza tu dance.. nnti blh jadi ustaza kpop..:P

utung la ko dpr tngok siaran drpd singapre.. terbaru katanya..

Azroy Kassim said... [Reply]

seyes tak relevan cite tu.. pfft

ekabukanmakcikkau. said... [Reply]

Cikgu aku masa darjah 4 penah conteng 'lazy' kat kepala hotak aku dgn maker sebab x siapkan keje skolah dia . Shit !

Anif Abdullah| AA said... [Reply]

apalah ustazah tuh.. memang gemar menconteng ke ape.haha

*jap2.. aku ngah membayangkan si umie menari mcm budak tuh.. hehek

Juno said... [Reply]

masa tadika, aku pernah kena tampar dengan ustazah sampai subang kanan aku tertanggal.

MASA TADIKA.

Rara. said... [Reply]

aku kena conteng sebab tido. cis, cikgu macam perangai macam budak2,haha

Fara E's said... [Reply]

gila comelllll ! haha

My Life's Journey said... [Reply]

Alo lo lo comelnya ..ceria sungguh :)

::FAIZ FARISH:: said... [Reply]

comel

Nursyahira izzati Ngadimon said... [Reply]

ishhh . apedaa ustazah2 neh . makan gaji tetttt ! haihhh . sabo jelaa :)

balqis ! suka menari , mari menari bersamaaa !

♥ p a a n i ♥ said... [Reply]

ustazah tu tidooooooooooo??? ayooooo... tak boleh cmtuuu.

Hanie_Dew said... [Reply]

bukan cam lagi. memang "kelakar" la kalau ustazah buat mende "comel" gila babeng camtu. macam "terlebih ajar" la ustazah tu.

onie said... [Reply]

lagu apa tu dia menari?kochi kochi hota hoi ka?hee

azalia hjsalleh said... [Reply]

mungkin itu cikgu sambilan kot.


teringat cikgu sejarah kat tuition.
dia x suka cikgu perempuan sbb suka beranak, gaji ttp jln. yg parahnya anak murid x belajar lew jwbnya

Cik Anita said... [Reply]

ustajah pilihan si kecik tape begitu dimaaafkan, if ustajah pilihan tahap dewasa, memang muka mintak penampaq~

haha

Post a Comment

Tinggalkan komen² wangimu di bawah ini ↓ ;)

Mahu lebih comel dan kacak? Boleh klik atas ↑ tu dan bawah ini ↓ ;)
Related Posts with Thumbnails