Friday, December 21, 2012

Satu-satunya negara di benua Eropah yang lebih 90% penduduknya beragama Islam


Albania adalah satu-satunya negara di benua Eropah yang lebih 90 peratus penduduknya beragama Islam.


Sesuatu yang menarik tentang rakyat Albania adalah mengenai isyarat 'Ya' atau 'Tidak' mereka dengan menggunakan kepala adalah terbalik. Secara umumnya, keseluruhan masyarakat di dunia (yang kita tahu) akan menganggukkan kepala sebagai isyarat untuk menyatakan 'Ya' dan akan menggelengkan kepala sebagai isyarat kepada 'Tidak'.


Berbeza bagi masyarakat di Albania, mereka akan menggelengkan kepala untuk menyatakan'Ya' dan akan menganggukkan kepala untuk menyatakan 'Tidak'. Agak pelik tapi unik.

14 comments:

Anum said... [Reply]

ooo great info

Anisa Hang Tuah said... [Reply]

Alhamdulillah..

Muhammad Saiazuan Norhalik said... [Reply]

woah.. susah klu tnya arahan ni.. "is this bla bla blaa" pastu dia geleng je.. memang 100x la tanya ..lol

nice info btw ;)

Syazwan Che Deraman said... [Reply]

Zidane lahir kat Albania kan?

Rapunzeel Cikilolo said... [Reply]

susah la kite nak dok albania nanti...

syafiqakarim said... [Reply]

nak praktis geleng dan angguk versi albina ni

fifie said... [Reply]

jangan nanti ke sana tersalah buat geleng dan angguk nie. Hikhik

Ash Give said... [Reply]

woo aku ingat Turki negara kat Europe paling ramai Islam..

ct kektus said... [Reply]

ohh. albania. :D

shafiq said... [Reply]

geleng-geleng kepala tanda setuju ! hehe , xD

Min Yullivera said... [Reply]

tp sop kat sane banyak gengster yg brutal2...

Azham Vsvc said... [Reply]

Albania...sedap gak nama negara tu hehe.... *sambil geleng kepala hehe :)

Hanie Dew said... [Reply]

fakta peratusan muslim tu hebat *geleng kepala*.
penggunaan geleng dan angguk akan membuatkan kita reset balik dalam otak kalau pegi sana suatu hari nanti.

Nastyna said... [Reply]

I am your follower number 1111.

Post a Comment

Tinggalkan komen² wangimu di bawah ini ↓ ;)

Mahu lebih comel dan kacak? Boleh klik atas ↑ tu dan bawah ini ↓ ;)
Related Posts with Thumbnails