Wednesday, May 18, 2011

Roda tiga

Assalamualaikum sahabat ;)





Pagi tadi sebelum pergi tempat kerja aku singgah kedai runcit dekat Sungai Road (pusat komersial tempat aku, FELDA je kot).

kedudukan kedai² ni bersusun kat kiri kanan jalan jenis bukit yang kalau naik moto harus guna gear 3 baru mudah. Lepas beli barang, start moto aku terdengar bunyi

BREKKKKKKKKK! (bunyi brek basikal roda tiga)

Budak lelaki 6 tahun tengah brek basikal guna kaki turun bukit tu, aku tengok je sebab ingat dia dah biasa nak elak moto² yang park kat tepi jalan tu. Tapi tiba²....

GEDEGANG!! Ngam² dia langgar bahagian abdomen moto YAMAHA SS warna biru kat depan dia. Terangkat budak tu dengan basikal roda tiga dia sekali. Moto pun tumbang. Terkejut aku, sebab eksiden ni betul² depan mata aku. Kesian, tak terpikit pulak budak tu nak hentam moto depan mata dia. Aku nak tolong pun tak sempat. Rasanya badan dia sengal² sikit kot.





Basikal calar takpa, jangan emosi calar sudah ye dak?~

39 comments:

diana said... [Reply]

budak yang dalam gambar ni ke??

najihah sahami said... [Reply]

eh, pastu budak tu camane. tuan moto yamaha tu marah tak kat budak tu?erk...kesian..

syrupmasin said... [Reply]

lepas tuh ape jadi dekat budak tuh??

Anisa Hang Tuah said... [Reply]

comell lahh

Azham Vosovic said... [Reply]

harap2 xda kecederaan la kt sapa2 ...

Amna.Qadeeja said... [Reply]

kesian :(

ABU said... [Reply]

ayoh..sadis..dia ok jgk ke..?

chemay said... [Reply]

kesian budak tuh.
tolong la agkat basikal dye
:(

Shamsuddin Amin said... [Reply]

power juga basikal roda tiga tu...
siap leh tumbangkan motor yamaha...^^

Myra Arshad (: said... [Reply]

ahaaa. lek lek. jangan emo :p

apik pehe said... [Reply]

aihhh..
cian kt budak tu..
arap dia ok

cik nur said... [Reply]

kalo nur di beri pilihan antara KL dgn felda yes pilih felda much better dari KL nie ttba windu dan teringat tok ayah dgn nenek plak dekat kampung windu suasana ladang kelapa sawit ehehehe terlebih plak kan :)

bunga said... [Reply]

moga dia ok..

YOUsoF said... [Reply]

diana > Itu anak buah ambo la..

Dalam cerita ni adalah budak lelaki ye Cik Diana.. ;D


najihah sahami > Lepas je jatuh dia terus dongak pandang depan, pastu menjerit uwaaaa (bukan menangis, terkejut kot)



Rasanya tak kot, pakcik yang dekat² situ terus tolong angkat budak tu ngan moto tu sekali..


syrupmasin > Lepas je jatuh dia terus dongak pandang depan, pastu menjerit uwaaaa (bukan menangis, terkejut kot)... rasanya ok je kot, sengal² badan ngan kaki je kot.


Anisa Hang Tuah >Tapi kesian budak lelaki tu.....


Azham Vosovic > Yup. harapnya la kan..


Amna.Qadeeja > Kan.. Pasni mak bapak dia kena lebih berjaga² la kan..


ABU > Kesian budak tu kan Bu.. Ok, cuma terkejut je kot..


chemay > Kesian jugak.. Dah ramai yang tolong la Chemay...


Shamsuddin Amin > Mana tak power Dean, dia meluncur dari tengah² bukit tu kot.. Tapi kesian kan.


Myra Arshad (: > Hehee.. bukan apa terbayang anak sendiri yang kena macam tu. Sangat kesian la..

bunga > Harapnya..

Fyqa said... [Reply]

huihh... ksian gak

YOUsoF said... [Reply]

apik pehe > Yelakan.. Harap camtu la..


cik nur > Hehehe.. kat mana kampung tu Cik Nur?


Fyqa > ;|

cik sakdi said... [Reply]

budak tu tak ade brek ke? haha kesian dia

YOUsoF said... [Reply]

Ha'a cik sakdi.. Pakai kaki je.. Tu yang tak dapat hendle lantas menghentam moto tu..

Tak baik na kasi gelak sama orang dalam kecelakaan.. ;P

Afzainizam said... [Reply]

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Maaf lama tak ziarah kamu semua….
Jom Terjah entry terbaru ??
diy spray bumper dan grip handle pintu

uihhh budak tu nangis kerr tak lukaluka kerr... budak baru belajar nak brek pun tak sempat.. kesianya

YOUsoF said... [Reply]

Rasanya tak nangis, terkejut + sengal badan kot sebab terhentak dengan moto tu.. Kesian kan.

syaEYRA said... [Reply]

teringat masa dulu2 kalau bawak basikal mesti brek guna selipar je... sreetttt

missSenget said... [Reply]

budak tu kene marah tak dengan tuan motor tu??


huhuhuh.. xpe2..pngalaman utk budak tu..

jeely jelly said... [Reply]

kesiannye.. kene hempap ngn moto tu sekali.. hmmm... adoii....

Miss Shikio said... [Reply]

alowh~ cian budak tu

dah bawak pegi hospital kah?

hahaha~ over pulak :D

little_teddy said... [Reply]

huhuhu...kesian dia..msti blur kejap kan.huhuhu.Bahaya gak kene hempap motor.

YOUsoF said... [Reply]

syaEYRA > Hehehe.. tahu takpe. ;D


missSenget > Tak kot. Tuan moto kesian lagi ada la..


Tapi kalau tak reti belaja dari pengalaman tu jugak, sendri mau ingat jela kan..


Miss Shikio > Bawak balik rumah kena bebel sikit ngan mak dia kot. Pastu main balik.. ;D


little_teddy > Memang la. Blur + terkejut kot. yela budak kecik kan, mana tau ape....

cOnfuSeME said... [Reply]

adehh...sian dua2 jadi mangsa gak...huhu...

*yup..jgn kasi emosi anda calar...:)

cucu umie said... [Reply]

kecian budak tu..aduyai, grenty sakit kot dia mse langgar tu..huhuhu

YOUsoF said... [Reply]

cOnfuSeME > orang kata sentiasa belajar dari kesilapan ...

Orait, anda juga.. ;)


cucu umie > Tula cu, tehentak agak kuat kot..

cik azeya said... [Reply]

wuu mesti nangis kan budak tu. saket kot. -_-"

アヌム ちゃん said... [Reply]

Salam. singgah sini ye~ Nice blog :)
Sudi2 la visit me @ frommetoyou eh..arigatou..(^____^)

YOUsoF said... [Reply]

cik azeya > Ntah ek masa tu tengok dia macam terkejut je.. tak tau la balik rumah menangis lama ke kan..

kadang² masa terkejut tak rasa sakit sangat kan, da lama sikit baru rasa nikmatnya....


アヌム ちゃん > Assalam..

Mekaseh.. ;)

darul_makmur@yahoo.com said... [Reply]

Salam...nak tumpang promosi boleh tak...klik la sini...terima kasih...peace

YOUsoF said... [Reply]

Assalam.. orait sama².. ;)

adwafarahin said... [Reply]

laaa kesiannye..mst sakit tuh

YOUsoF said... [Reply]

Sakit kot Adwa.. Kalau adik kita sendiri yang kena camtu, sedih jugak kan..

alexa yussida said... [Reply]

moto calar?

hehe betol2..asalkan budak tuh tak ape2..

YOUsoF said... [Reply]

Tak tau la, calar sikit kot moto pakcik tu..




Yela, budak kecik, mana tau apa² sangat kan..

hans0 said... [Reply]

jpj kena ajar budak-budak juga

Post a Comment

Tinggalkan komen² wangimu di bawah ini ↓ ;)

Mahu lebih comel dan kacak? Boleh klik atas ↑ tu dan bawah ini ↓ ;)
Related Posts with Thumbnails