Tuesday, May 17, 2011

Kalau Tuhan Dikenali


Assalamualaikum sahabat ;)



Kalian semua sihat² belaka? Alhamdulillah. Aku terpaksa mengepos balik entry ini, aku rasa semua pun tahu apa punca masalah ni kot.

Sebenarnya aku baru naik kerja hari ni lepas bercuti-cutian ke Shah Alam semalam, kelmarin dan tulat. Tolong kasi clear barang² kawan aku yang baru habis mengaji kat Uitm sana.

Ada masa nanti aku langsi kongsi cerita sikit pasal journey to the west tersebut yang bagi aku semanis kurma Yusof Tayoob. ;)







*TERIMA KASIH korang yang datang jenguk² rumah papan aku ni.. ;)

Tak terlambat jugak rasanta aku ambik masa ni untuk ucapkan SELAMAT HARI GURU kepada semua yang bergelar pengajar. Tanpa kalian, pincanglah kami, terima kasih.. ;)

★Aku peroleh ni dari F. Barangkali dia pun dah terlupa pernah bagi aku mesej sebegini~


20 comments:

Anisa Hang Tuah said... [Reply]

indah.

Pijahh' de-Arr said... [Reply]

aky suka ayat khalifah bumi~

Shamsuddin Amin said... [Reply]

setiap yg jadi
pasti ade asbabnye...^^

redalah dgn ketentuan
qada' dan qadar...^^

dydy said... [Reply]

semua yg blaku pasti ade sebab.:)

najihah sahami said... [Reply]

dugaan jadikan kita tabah. yess!!

think positive.

Allah jadikan sesuatu tu bersebab dan bersesuaian dengan kemampuan makhluknya

cucu umie said... [Reply]

kejadin Allah itu sungguh indah dan setiap kejadian pasti ad hikmahyer untuk setiap hambanye..

Amna.Qadeeja said... [Reply]

setiap kejadian- NYA cukup indah dan sempurna :)

adwafarahin said... [Reply]

Ya allah besarnya nikmat tuhan bagikan
bersyukur sgt2

suka yang ketiga tuh

"Biarkan HambaKu itu, Kerana aku mencintai suaranya :')"

betapa tuhan nk kita selalu ingatkan Nya

YOUsoF said... [Reply]

Yup..

Betapa Pencipta mencintai makhluk²-Nya..



Tapi cuma kadang² tu kita yang terlupa untuk terus mencintai Pencipta kita kan.. Semoga Allah sentiasa meredhai kita..

Amna.Qadeeja said... [Reply]

yup,Allah sgt hebat !
setiap kejadian pasti ade hkmahnya,yg pntg harus yakin.

kamu sentiasa jenguk rumah sy, xslh kalo sy dtg juga rumah kamu ni hehe xgitu? =)

BENA said... [Reply]

YOUsof ! aku merindui kamuuuu . hahaha . sowi sebab lame aku tak datang teratak ko nih . uhuhu :)

aku pon tak sempat nak ucap hari guru ! heee :)


kata2 yang ko tunjukkan ! BEST ! bagus ! :)

ABU said... [Reply]

dugaan mendatang..kena sabar..

*syukur aku masi hidup di dunia yg fana ini..:D
ttba plak!! haha

ToshioMario said... [Reply]

not a single thing ambo engak.. CONGRATZ 4 having a good memory! *amalkan kurma slalu*  ^^

YOUsoF said... [Reply]

Amna.Qadeeja > Tepat!


Hehe betul lah gitu.. ;D


BENA > Hahaha.. So dah boleh nyanyi lagu Dafi bila terasa rindu lah.. ;DD


Aku paham ko fokus pada kerjaya dan 'hidup' baru.. hehhe


TERIMA KASIH.. F yang bagi aku pun.


ABU > Betul tu Bu.. Jom kita praktikkan selalu.. ;D

Syukur...

(sekali keluar sudut positif ko) ;DD


ToshioMario > Ambo pun gitu jugok ;D

hehe mekaseh (save dalam kepala sikit je, dalam fon je yang banyak) ;P

Solihin Zubir said... [Reply]

biasalah.. hidup ni mmg penuh dugaan...

kalau kita x pernah jatuh, smpai bila pon kita tak pernah bangun.. ye tak? heheh..

YOUsoF said... [Reply]

Solihin Zubir > Yup sangat betul tu Lihin aku sokong ayat ko!



kalau semua kat atas siapa yang nak merasa kat bawah kemudian jadi seorang yang lebih bagus kan...

nabilah_2908 said... [Reply]

setiap yang berlaku..pasti ada hikmahnya...besar sungguh kuasa Allah...

tersentuh hati dgn quot yg ketiga... thnks..!! ;)

YOUsoF said... [Reply]

nabilah_2908 > ALLAHUAKBAR!


;).. semua pun rasa macam tu, sama² kita muhasabah diri..

cik sakdi said... [Reply]

ehem, agak menginsafkan entry ni. same la macam kes orang yang kuat sembahyang, etc diberi dugaan coz tu tndanya allah sayang dia. kan kan kan? hihi

YOUsoF said... [Reply]

Yup! Sekadar nak berkongsi..

Betul tu Cik Sakdi. Sebenarnya orang yang terima ujian tu la yang paling Dia sayang.. Sebab Dia beri pada yang layak. Tapi ramai pulak yang tak boleh terima, salahkan takdir pulak tu..

Harap² kita takkan jadi macam tu..

Post a Comment

Tinggalkan komen² wangimu di bawah ini ↓ ;)

Mahu lebih comel dan kacak? Boleh klik atas ↑ tu dan bawah ini ↓ ;)
Related Posts with Thumbnails