Wednesday, November 10, 2010

Kira sampai 10..

AHAD | 7 NOV 2010
7.30 pagi



Aku sibuk siram kereta sebab dah satu malam bermandi embun jantan. Macam biasa aku ambik air kat perigi celik kat tepi rumah aku je. Bukan perigi buta sebab ia bukan perigi terbiar dan bukan di tengah hutan.

Biasa aku memang kasi lebih 2, 3 baldi. Senang mak ku nak siram pokok²nya yang bersusun kat tepi rumah tu. Tapi biasanya memang disusuli dengan suara mak aku dari pintu dapur sambil tersenyum.

"Bang.. siramkan sekali pokok mak ye!"


Kata anak emak, aku siramkan jugak 19, 20 pasu bunga mak aku tu.

Bunga² tu dah keluarkan daun hiijau yang menyejukkan mata + bunga berwarna warni menyerikan hari kita, so kita kenalah tolong siram kasi lagi subur kan.


Tiba² jantung hati aku, Tasya (sepupu Atiqah ngan Balqis) keluar.

Aku saje lah suruh dia siram pokok nenek dia sekali. Aku isi separuh je air kat bekas penyiram pokok macam kat bawah ni.



Slow motion habis dia angkat penyiram pokok tu. Sampai kat pasu bunga je dia tanya..

"Nak siram macam mana ni Cik Usop?"


Aku jawab..

"Siram sambil kira sampai 5.."


Dia terus siram..

satuduatigaempatlima.. satuduatigaempatlima.. satudu..


Laju habis dia kira. Kalau macam tu jawabnya tanah dalam pasu dapat jamah 3, 4 titik air jela kan.

Aku cakap lagi..

"Tasya.. kira sampai 10 lah pulak.."


hehhe dia tersengih sambil cakap..

"Tengok ni, habis basah baju kita..."


*gambar² dipinjam curi dari deviantart~

20 comments:

missSenget said... [Reply]

anak buah umur 3thun rjin tlg nenek die siram bunge..

saje nk main air..pokok kering...air lebih ke dia..

cOnfuSeME said... [Reply]

xbg upah jd cam2 la...klu bg upah jd nya kje..hehe

misSbLurRy said... [Reply]

ahahah ang buli depa eh??

BENA said... [Reply]

bagus ko ajar anak buah ko siram pokok. bantai die kire lalju jugak. ko suh jek kire smpai 20 pulak. HAHAHAH




ehhh asal aku tertinggal entry ko. aishhhh . heeeee~

Gayahspears said... [Reply]

huhu...mmg rajin!!!
sampai baju bsah2~

Yua said... [Reply]

haha budak2 siram pokok? mmg xkan mjadi.. =)

eyra ank cik wan comell !!! said... [Reply]

tasha xd pgalaman la bang ucop !
haha !
lenkali abg kne ajo dy dlo..
huhu !
asik lagy nim cter !
da jd hoby bce blog abg ucop !
cantekk,,menarik,,tetarekk,,emg tembam pnyee larh !!

ariph™ said... [Reply]

haa, tu la skill lu nak ngorat awek. haha. bagus tu, boleh gua pon praktikkan. haha

YOUsoF said... [Reply]

missSenget> Hehee macam pakcik dia.. punye kawan kan ;D

Dia yang lebih, pastu suruh mandi boleh pulak dia malas.. lastly dekat kul 12 tengahari gak baru dia memandikan dirinya..


cOnfuSeME> Hehee upah ade time dia. Budak² tak elok diajar ngan upah selalu ;D


misSbLurRy> Bukan buli la miss, minta tolong je takut dia boring hehee


BENA> Hahaha kalau sampai 20, bukan baju dia je basah, mau baju aku dia siram sekali ;D

Takpe aku paham, mate ko perlukan tidur yang lebih.. hehe


Gayahspears> Budak kecik kalau bab main² ngan air otomatik jadi lebih rajin kan² hehee


Yua> Hehee. abes ape yang akan jadi?

siram diri sendiri.. ;DD


eyra> Hehee tak sempat aja dia da cube main² air dulu..

TERIMAKASIH² moge Eyra makin tembam. Eh² makin ceria ;D


ariph™> Hahaha tu aku panggil serampang 20 mate Rep ;DD

alexa yussida said... [Reply]

wahh rajennye dieee....air ngn dak kicik mmg xleh pisah..:D

aNiSa hANg tUaH said... [Reply]

sgt rajin

emm


gambar tu ccol la
:)

Liyana Lunia. said... [Reply]

tasya comel betul :"> meh kakak yiyin ajar kira lima puluh pulak meh

BENA said... [Reply]

kalo ko basah sekali ape salahnye . kan kan kan. hehehehe


haa memahami pon ko ekkk mata aku perlukan rehat. bagussss kawan cm gini . =)

eyra ank cik wan comell !!! said... [Reply]

xkn pena tembam punyerr lah !
haha !
:p

YOUsoF said... [Reply]

alexa yussida>Kena rajin selalu biar dak kecik ikut hehee.

Betul tu, same jugak ngan aiskrim, ngan gigi rongak ;DD


aNiSa hANg tUaH> dia mmg rajin mengacau orang..

memang cool, sebab tu ia dipinjam curi hehee


Liyana Lunia.> Eh betul ke akak sudi ajar saye ni? ;DD


BENA> Ha'a ye².. mandi cara pantas lo konon kan hahha.

kawan yg bagus untuk kawan yang bagus jgk HAHAHA


eyra> Haha okeh kita tunggu same² jela ye ;P

BENA said... [Reply]

kire aku kawan yang bagus ! agak BANGER di citu . HAHAHAHA~

YOUsoF said... [Reply]

Hahaha.. dah² fokus kat mase depan memasing ;DD

BENA said... [Reply]

mase depan pe jadah pulak la ko nih . HAHAHAHA

najihah sahami said... [Reply]

haha..punye pemalas lorh pakcik ucop ni..haha

HZQH said... [Reply]

hahaha, comel gila.

Post a Comment

Tinggalkan komen² wangimu di bawah ini ↓ ;)

Mahu lebih comel dan kacak? Boleh klik atas ↑ tu dan bawah ini ↓ ;)
Related Posts with Thumbnails