Friday, August 13, 2010

Dikejar Pak Cik P!



Ntah macam mane tiba² aku boleh teringat memory dikejar Pak Cik P ni. Baru² ni pon aku baru tengok video seorang lelaki sejati nangis dikejar pegawai JPJ (kesian jugak kat mamat tu). Cerita aku ni takdela sampai kitorang nangis, tapi cuak

tahap jugakla.

Kejadian berlaku masa aku form 5. Biasala kelas tambahan blah petang lepas habis kelas kan. Kalau rajin biasa kitorang balik rumah dulu makan², mandi² then baru pergi sekolah balik ( tapi bila da sampai rumah, lepas makan syoknya kalau dapat jumpe bantal kan, kejap pon jadila).

Masa tu masing² mana ada lesen lagi. Lesen kebenaran mak bapak je yang kitorang mampu masa tu. Sebelum sampai sekolah, memang kena bersua muka dengan balai polis baru boleh sampai
SMK AIR TAWAR, sekolahku yang tercinta huhhu. So di sini takde sebab untuk kitorang tak cuak setiap kali bawak motor nak ke kelas tambahan walaupun aku tumpang kawan je.

Nak dijadikan cerita, ntah satu hari tu kitorang sangat bertuah sebab telah berjaya dikejar oleh polis trafik (huh). Port roadblock biasanya selekoh dekat² dengan balai tu, dari jauh memang da perasan Pakcik² berdiri tepi jalan, bagi isyarat suruh perlahan. Dengan pantas kitorang cilok masuk simpang ke kebun ( boleh sampai rumah jugak, tapi akan 'bersih' sikit la motor + makan masa lebih doploh minit dprd biasala).

Tiba² ...

Aku terdengar bunyi motor Pakcik tu kat belakang, MasyaAllah memang betul² diorang kejar kitorang siot. Peh perasaan time tu, sangat menderau darah muda hahha. Bayangkan moto Honda CBX 750 diorang mengejar motor HANDAL EX5 dengan scoot ape ntah kawan aku bawak tu, senyum sinis je Pakcik² tu follow kitorang. Tapi agak kesian la kat kawan aku yang bawak scoot tu, sampai termasuk longkang Pakcik tu kejar dia. Nasib baik longkang kecik. Dapat hadiah calar + luka sikit jela.

Masa tu kitorang yang kat depan ni terus cilok masuk satu simpang kecik, main redah je. Alhamdulillah Pakcik tu tak peraan kitorang masuk simpang tu (tapi jantung DUPDAP² lagiiii).

Lebih kurang 30minit camtu kitorang tunggu. Agak² lutut dah tak menggigil lagi, terus sambung perjalanan slowly. Akhirnya sampai jugak rumah, maka berakhirlah kisah kitorang yang bertuah pada hari tersebut.

Alangkah leganya kalau ini moto Pakcik² tu ;D~

4 comments:

cik nur said... [Reply]

hahahaha
kre merempit habis la lari dari pak cik pols
huhuhuhi

YOUsoF said... [Reply]

hahha.
tak sangat la. Demi selamatkan maruah diri je ;DD

ToshioMario said... [Reply]

Skali-skale wat jahat sonok, :O

YOUsoF said... [Reply]

hahaa. tapi dalam sekali-skale tu kalau terkena jgn menangis 'tak kering gusi' suda ;D

Post a Comment

Tinggalkan komen² wangimu di bawah ini ↓ ;)

Mahu lebih comel dan kacak? Boleh klik atas ↑ tu dan bawah ini ↓ ;)
Related Posts with Thumbnails