Monday, November 26, 2012

Inforbasi #4

• Paparazzi - Perkataan yang merujuk kepada jurugambar bebas di Barat dipercayai diambil dari watak 'paparazzo' dalam filem La Dolce Vita yang diterbitkan oleh Federico Fellini pada 1960

Papa sanggup bersusah payah demi anaknya, Razzi




• Meteorit - Meteorit yang jatuh di Hoba West, Afrika pada 1920 adalah yang terbesar berukuran 2.7 meter panjang dan 2.4 meter lebar seberat 60 tan

Mitioreet, Hoba West, Afrika




Papua New Guinea - Negara yang dianggarkan mempunyai empat juta penduduk dan menggunakan paling banyak bahasa iaitu 869 bahasa

Rumah pokokPapua New Guinea

 Rabaul Volcano, Papua New Guinea

20 comments:

Razfira said... [Reply]

thanks for the infobasi :)

Anum said... [Reply]

hahahaha

Rapunzeel Cikilolo said... [Reply]

nk cakap bahasa ape kt negara papua tu? hikhik

محمد رازيق said... [Reply]

part paparazi tu x ley blah. hehe

alien said... [Reply]

yg laki angsa tu, kalau dia nak ambik gamba buaya..dia pakai sut buaya ker?

fifie said... [Reply]

Papua new Guinea tu penduduk ciput je tapi bahasa kemain banyak

eszyamin said... [Reply]
This comment has been removed by the author.
eszyamin said... [Reply]

salah satu tmpat yg aku nk pegi adalah kepulauan papua..unik dan menarik..kt sana ofkos ada je org guna bhsa melayu..jd sng la..huhu

onie said... [Reply]

rumah pokok tu,hmmmmmmmm.... manusia mana yg duduk?apa perasaan dia agaknya?haha

ct kektus said... [Reply]

tingginya rumah pokok tu. boleh pulak tak jatuh kan. :)

efa said... [Reply]

rumah pokok tu tingginya huhu

Yousof said... [Reply]

Mungkin juga. Kreatif kan? Tak pasti dah
berapa banyak kostum binatang dekat rumah beliau.

Yousof said... [Reply]

Bahasa ibunda ;D

eVa said... [Reply]

Oh tidak... Seyes ada setinggi rumah pokok mcm tu.. Mmg tak boleh haahha...

ekabukanmakcikkau. said... [Reply]

hamboihh rumah pokok tu kemain tinggi kau. naik sejam turun sejam habis 2 jam kat situ. aku kalo 2 jam tu baca satu novel pon boleh khatam punya. membazir betul papua ni

Sophie Al-Yahya said... [Reply]

rumah pokok tu cool!

Yousof said... [Reply]

Membazir tapi berani dan kreatif.

Yousof said... [Reply]

Heheheh

anamizu kaito said... [Reply]

omputih ni mmg selalu buat yg org kite x berani / x sggup nk buat.
tgk je la paparazzi dia.sggup dok dlm kostum itik tu..hehe

shidaR said... [Reply]

hahaa..gmbar 1st xleh blah..tggelam baru tau ^_^

Post a Comment

Tinggalkan komen² wangimu di bawah ini ↓ ;)

Mahu lebih comel dan kacak? Boleh klik atas ↑ tu dan bawah ini ↓ ;)
Related Posts with Thumbnails