Wednesday, January 4, 2012

Buka semangat

Assalamualaikum


Hari ni dah masuk hari kedua persekolahan setelah puas berseronok sepanjang cuti hari tu. Lebih² lagi kepada yang berkhatan masa tengah cuti tu hehe. Mesti ada yang bersemangat dan 'bersemangat sangat' nak masuk sekolah bukan. Apa² pun nikmatilah zaman sekolah kauorang sebaiknya.

Nuraisya Balqis nama diberi,
saya baru masuk Pra Sekolah tahun ini.

Sabtu lepas akak aku balik rumah mak bapak aku dengan bawak buku teks sekolah Balqis yang nak dibalut sekali. Siap balut je aku ambik nak tengok satu buku tu tiba²...


"Pegang pelan²!" Balqis sound aku sambil ketawa perlahan.


Akak dia, Atiqah tengok muka aku sambil tersengih.


"Hehehe maaf²." Aku jawab dengan penuh sopan santun, juga sambil tersengih. ;D



Muka bocah cilik yang teruja nak masuk sekolah

Teknik ciuman terbang yang terbaru (mungkin)

Wahai semuanya, teruskan semangat kauorang dalam menuntut ilmu kerana ilmu yang DIA sediakan untuk kita tak akan pernah habis untuk dipelajari dan diamalkan. Makanya tak patut untuk kita menyerah dengan sebarang kesukaran sedangkan semuanya itu hanya ujian untuk kita. ;)




ZIKIR HARI RABU

ASTAGHFIRULLAH HAL A'ZIM
~Setiap kali dibaca zikir di atas, menghilangkan satu titik hitam dalam hati dan Allah memberi keampunan ke atas hamba-Nya~



Sekian, wassalam.
Masih ada plan B.

35 comments:

aiEz said... [Reply]

semangat tengok budak2 sekolah hari ini yousof,anak sedara ak punya lah semangat...630pg dah terpekik nak pergi sekolah...padahal sekolah dekat jer,5min jer jalan kaki dah sampai,hehe...

::FAIZ FARISH:: said... [Reply]

rindu zaman skolah... aku sgt tak reti balut buku... mak yg balutkan.. hehehe

Asrul "iLham" Sany said... [Reply]

antar anak2 ke tadika...

najihah sahami said... [Reply]

waa..serius dia pandai posing...ikut usop kah??mungkin..kan?hee

Iznie said... [Reply]

comel la balqis... :)

syukran atas ingatan..astaghfirullah al'azim...

CGG said... [Reply]

hi balqis..
comeinye awak ni..meh muach2:)

Rtp Farra Arisha said... [Reply]

yap, pelajaran, pembelajaran dan persekolahan harus dirasai dan ditempuhi oleh semua manusia yang bergelar anak murid/ pelajar biarpun ada sedikit rintangan dan halangan menimpa...

Hanie_Dew said... [Reply]

ololololo..comel balqis.sayang nya dia kat buku teks tu.fresh b au kedai lagi kot.

Cik tikah said... [Reply]

kemain lagi dia posing maut. hehe..

Aweyn said... [Reply]

alolo comey nya teknik ciuman haha

cOnfuSeME said... [Reply]

yup..ilmu xpenah habis...

*selalunya duit la dugaan besar nak smbung blaja..huhu...nak sambung degree lak...sape nak sponsor...T_T

.::TAIKO ::. said... [Reply]

rindu zmn skolah..
rindu zmn belajar..
rindu bau buku2..bau kertas..bau dakwat ballpoint :)

Cikpuan rara said... [Reply]

rara rasa teringin pulak nk kesekolah.

syakey said... [Reply]

mau boleh tengleng kepala guna teknik flying kiss tu hahah

Fara E's said... [Reply]

alala , comelnyeee !

Ieja said... [Reply]

zaman sekolah la paling best sekali :)

dhiera said... [Reply]

excited budak2 baru nak masuk sekolah..

cousin saya pun baru masuk pra. saya tanya semalam dekat mak dia, mak dia geleng kepala sebab

bila cikgu tanya "nasrul mana?" dia boleh jawab tak tahu~ kalau tanya "adik mana?" dia boleh jawab saya!!

aihhh

Chegu said... [Reply]

sekali kene sound da...hehehe, pegang pelan2 ye...

Syahirah Suhaili said... [Reply]

hehe..dapat belajar teknik ciuman terbang gaya baru..hehe
tringat zaman baru mula nak skolah dulu2..ramai kawan yang nanggis2 hari pertama..tp tengok budak2 skarang,da xramai yang takut pergi sekolah..kebanyakan nya teruja :D

cimOt said... [Reply]

hahaha..nak pi sekolah balik laaa..rindu nak makan nasik lemak kat kerusi panjang ramai2 waktu rehat..

Hanie_Dew said... [Reply]

Jue bz ari ni. aku jawab bagi pihak dia la.

u r welcome. lain kali bole tempah lagi.

ToshioMario said... [Reply]

comel . :)

Miz Novexx said... [Reply]

zaman sekolah banyak perkara manis untuk dikenang, walaupun zaman tu dulu takde fesbuk dan twitter ni semua, tapi rasanya dapat je menikmati zaman tu tanpa sebarang kekurangan... bersyukurlah~~~ :)

Anif Abdullah| AA said... [Reply]

comel lah.. dia!

yep,akan tetap bersemangat :)

aleen aiden said... [Reply]

heh.aku tak suke balut buku.atau lebih tepat,malas nak balut buku.

budakampung said... [Reply]

biasanya gua balut buku bila nak hantar balik akhir tahun je..kahkahkah

oke gua nak pergi study! *semangat kejap

paradokshati said... [Reply]

entri yang buat rasa mahu kembali ke sekolah *kalau la bisa dunia diputarkan*.

asyraf ahmad said... [Reply]

ok..blog ni ohsem!
heheh

happy 2012
acap

Ur blog should be in my bwalking list 2012?check it out at ACAPSUUR

anamizu kaito said... [Reply]

sekolah dah start.. adik bgsu cik ana si aiman pon dah start masuk form 1 :)





luv,
cik ana

Jue said... [Reply]

wah mcm aku dulu2..semangat balut buku sbb aku suka p skolah..leh jumpe geng2 baru..buli2 budak errr haha

ABU said... [Reply]

betul tu.. zaman sekolah harus dinikmati sebaik mungkin.. nikmati dgn ilmu ya bukan asyik nak escape je hahahahaha..

BENA said... [Reply]

betoi2 . tuntu la ilmu sampai bila2 . heee :)


aku tak sabar nak tengok anak buah aku pakai baju tadika . heeee :)



cop ! kamera apakah bocah cilik kau pegang tu ye ? hee :)

Rain said... [Reply]

a b c..

bila mereka nak tahu sesuatu, mereka tya berulang2 sampai faham..

menuntut ilmu salah satu jalan menuju ke syurga..

Nursyahira izzati Ngadimon said... [Reply]

happynyerr kak ct kann ? spt anak shomey bijakk pulakk tuu . heeeeeeee

Azham Vosovic said... [Reply]

hehe, I always admire gambar2 YOUsuF amek...lawa lawa semuanya....

Post a Comment

Tinggalkan komen² wangimu di bawah ini ↓ ;)

Mahu lebih comel dan kacak? Boleh klik atas ↑ tu dan bawah ini ↓ ;)
Related Posts with Thumbnails