Friday, January 6, 2012

Zikir harian

Assalamualaikum

Sekejap je dah hari Jumaat. Alhamdulillah kita masih dipanjangkan umur sampai ke hari ni. Baru tadi kawan aku hilang selipar dekat masjid dan aku sangat paham macam mana rasanya, seronok. Umur dah meningkat, ubah la perangai tu. Kalau curi selipar tu ambil masa 15 saat, kalau zikir dah boleh dapat banyak kali dah aku rasa.


ZIKIR HARI ISNIN
LAA HAW LA WA LAA QUWWATA ILLA BILLA HIL A'LI YIL A'ZIM
~ Allah memberi ganjaran pahala seperti Gunung Uhud dan Allah memberi kekutan beribadah kepadanya ~

ZIKIR HARI SELASA
ALLAH HUMMA SOLLI A'LA MUHAMMAD WA A'LAA AALII MUHAMMAD
~ Mendapat rahmat Allah dan mendapat syafaat Rasullullah di dunia dan di akhirat ~

ZIKIR HARI RABU
ASTAGHFIRULLAH HAL A'ZIM
~ Setiap kali dibaca zikir di atas, menghilangkan satu titik hitam dalam hati dan Allah memberi keampunan ke atas hamba-Nya ~

ZIKIR HARI KHAMIS
SUBHA NALLAH HIL A'ZIMI WA BI HAMDIH
~ Diampunkan dosa kita walau sebanyak buih di laut atau pasir di bumi Allah ~

ZIKIR HARI JUMAAT
YA ALLAH … YA ALLAH … YA ALLAH
~ Allah akan memberi ketenangan hati bagi yang membacanya dan merasa kemanisan zikrullah ~


ZIKIR HARI SABTU
LAA ILA HA ILLALLAH
~ Allah akan hampir kepada kita dan akan memberi segala kebaikan hamba yang memuji-Nya ~

ZIKIR HARI AHAD
YAAHAIIYU YAA QAYYUUM
~ Memperolehi harta yang banyak dan berkat semasa hidup kita ~



Sekian, wassalam.
Masih ada plan B.

27 comments:

Anisa Hang Tuah said... [Reply]

terima kasih utk perkongsian ini :)

anamizu kaito said... [Reply]

terima kaseh YOUsof for sharing this :)





luv,
cik ana

Cik tikah said... [Reply]

tq for sharing :)

nabilah_2908 said... [Reply]

terima kasih berkongsi...

sy nk bagi tau ni yg sy dah copy zikir2 ni...nnti nak print..boleh dijadikan amalan .. :)

Finaz Jaafar said... [Reply]

selalu kan tragedi slipar hilang..mybe sebab org pinjam utk gi berwuduk pastu tetibe lupe, pi letak tempat lain, org lain plak pakai..last2 tuan pnye slipar tk dpt la blk sliparnye..

saya copy zikir2 ni ye =)

Aweyn said... [Reply]

thx for sharing!

anyway,masih ada lagi rupanya pencurik selipar kt rmh Allah? ish2..

FIFIEY LYCHEE MARATION said... [Reply]

terima kasih yusuf! memperingatkan sy dengan zikir2 ini:)

Jue said... [Reply]

yg ilang separ x thn tu..lucu pun ade...maybe ade yg slh sarung? =)

Hanie_Dew said... [Reply]

aku pun tak paham napa org nak curik selipar. pegi masjid pakai selipar buruk.balik bantai pakai selipar org lain.

cis!

tanpaDAKWAT said... [Reply]

entry yang "BERGUNA"

teruskan..

dill said... [Reply]

time kasih :)

dill.

.::TAIKO ::. said... [Reply]

redha..
nt allah bg slipar baru :)
nice sharing....

ABU said... [Reply]

seronok ke hilang selipar.. tak langsung ok.. cukupla zaman kanak2 dulu hahahahaha

mari berzikir..

aiEz said... [Reply]

bila balik dgn selipar sebelah jer,terasa diri sangat hensem...orang keliling melihat bagai hero hindustan,hehe...

*yousof,terima kasih atas perkongsian zikir2 nya..^^,

budakampung said... [Reply]

gua tertukar selipar kt masjid td..nasib baik selipar sama2 buruk..kahkahkah

Rtp Farra Arisha said... [Reply]

mencuri selipar merupakan habit kaum lelaki (a few naughty boys only) ketika orang lain sedang menunaikan solat jumaat.

yap, zikir penawar segalanya. and love to do so...:')

BENA said... [Reply]

ehem ! kau ni YOUsof memang femes emes dengan kes selipar hilang di masjid bila sembahyang jumaat . heee :)

laskar pelangi said... [Reply]

waaaa:) thankssss share :)

Bella Bell said... [Reply]

kau dah kahwin belum? aku nak hantar rombongan meminang ko ni. dapat suami cam ko ok jugek. hehehe.



ok aku bergurau. terima kasih sudi share. :)

Bella Bell said... [Reply]

kau dah kahwin belum? aku nak hantar rombongan meminang ko ni. dapat suami cam ko ok jugek. hehehe.



ok aku bergurau. terima kasih sudi share. :)

semutsengal said... [Reply]

Alhamdulillah,

sejak aku berselipa jamban ke masjid, ada je selipa tu smpai sekarang.


AHAHAHAHA

azalia hjsalleh said... [Reply]

this is really good =)
hari ni hari sabtu..

Cik Anita said... [Reply]

suka la tengok entry ko Yousof, banyak zikir2 yang menenangkan jiwa.

:)

ishk. hilang selipar takpe, redha je kan.. hee

EZAN IDMA said... [Reply]

Alhamdulillah! abg yousof takde twitter ke hehe

missSenget said... [Reply]

mslh ilang selipar ni..

masalah kt org tu sndiri..

selipar sndiri ilang, jgn laa ambik selipar orang lain..

jadi berantai nanti..

hahaha..

wan said... [Reply]

terbaeekkk la sop...

Fara E's said... [Reply]

thanks pkck You ;p

Post a Comment

Tinggalkan komen² wangimu di bawah ini ↓ ;)

Mahu lebih comel dan kacak? Boleh klik atas ↑ tu dan bawah ini ↓ ;)
Related Posts with Thumbnails