Monday, August 15, 2011

Nikmat itu

Assalamu'alaikum sahabat ;)



Cilok dari Hantu Kak Limah je, dan perlakuan sebegini boleh mengundang nikmat terseliuh.

Nikmatnya bila mana² anggota tubuh kita terseliuh atau terpelecok atau sprain. Sungguh nikmat rasanya lebih² lagi masa diurut. Rasa macam nak suruh tukang urut tu urut lama² sebab takut nikmat terseliuh tu hilang sebegitu saja dan bahagian yang paling syahdu kalau terseliuh ni adalah jari.


Ada satu kes mamat ni pergi mandi-manda dekat paya belakang rumah kawan dia . Dah puas mandi tu masing² pun naik la ingat nak main kayuh² BMX kejap sebelum balik. Ketika dia nak naik tebing tu, seorang kawan ni tolak dia ke dalam paya semula, tapi dia sempat menarik baju kawan tu guna tangan kiri, tapi hanya jari manis yang sangkut.........





Sehari boleh tahan lagi, masuk hari ke-2 si emak bertanya dan seluruh keluarga pun tahu. Maka malam itu kedengaran sedikit jeritan tanda kenikmatan jari terseliuh sedang diurut oleh si bapak.




*Hargai nikmat sihat yang kita dapat ni sebelum datang 'nikmat' sakit dan aku sedang cuba menahan nikmat sakit pergelangan tangan gara² terseliuh di jari manis empat tahun lepas.

48 comments:

syrupmasin said... [Reply]

ini mesti cite jiran mak jah kan??

YOUsoF said... [Reply]

Yup! Tapi serius Sin pergelangan kiri aku senang sakit sebab effect terseliuh jari manis tu..

syaEYRA said... [Reply]

terseliuh mmg sakit ^^

::FAIZ FARISH:: said... [Reply]

kena sentiasa beringat.....

syrupmasin said... [Reply]

wuahaha..tu la kau..yg kali bnyak minum susu..errr..ade kaitan ke?? :D

cucu umie said... [Reply]

hehe..relax bro..ini dugaan bt bro tu sakit..aishhh jgn melatah yer nty okay lh lepas urut..

Anisa Hang Tuah said... [Reply]

sakit itu kifarah.
penghapus dosa kecil.

D_08 said... [Reply]

errrr....kalo terseliuh mcam tu bulih buat alasan tak laghat pose tak??? hehehe...

gambo kat ateh tu kalo tak salah scene Usin balik daghi obersea.....sebab die kene tipu...... dalam ceghite Husin, Mon & Jin Pakai Toncit kan???

syafa said... [Reply]

jari tseliuh ea? sakit mmg nikmat.. get well soon :)

najihah sahami said... [Reply]

haha..nikmat sakit sebelum sembuh...naseb baik tak patah je. kalau tak beraya ngn tangan berbalut. hahaha

Azham Vosovic said... [Reply]

hahaha, kena urut mmg nikmat.... sakit! hahahaha

Umie Artoqiemie said... [Reply]

kes YOUSOF kan? kan?

Umie Artoqiemie said... [Reply]

aaa, baru terbaca nota kecik kat bawah.. tu lah nakal sangat.

Miz Novexx said... [Reply]

ujian tu, tandanya Tuhan sayang...
heheh, bawak bersabor ye usop
(^__^)V

Lalalililulu said... [Reply]

owh xsuke teseliuh...sakitttt..hehe..

kesian kes mamat tuh...kim salam kat mamat tuh ea...

YOUsoF said... [Reply]

syaEYRA > Nikmatinya sebaik mungkin... ;D

::FAIZ FARISH:: > Yup, lepas tu aku macam agak serik dah..

syrupmasin > Ada kaitan jugak la (menjaga hati kawan).. ;D

cucu umie > Nasib baik tak melatah, cuma tahan nangis je.. haha

Anisa Hang Tuah > THANKS Nis.. ;)

D_08 > Tak boleh sebab tak cukup mantap alasan tu.. heheh

Ha'a.. aku pun baru baca je pasal cerita tu, tak tengok lagi trailer dia..

syafa > Alhamdulillah dah sembuh 4 tahun lepas..

najihah sahami > Ishh.. sangat tidak bagus ya gelak sebegitu. ;DD

Azham Vosovic > Hahaha.. selamat mengetap bibir.. ;D

Umie Artoqiemie > Hehehe.. kecik² tak sah tanpa kenakalan dalam diri.. ;D

Miz Novexx > Betul..... ;)

Lalalililulu > Wa'alaikumussalam..

aleen aiden said... [Reply]

dah besor2 pon perangai huduh lagi.kah3

YOUsoF said... [Reply]

Biar huduh perangai (tu 4 tahun lepas kot) jangan huduh bahasa........





Orang kata la. ;D

Amna.Qadeeja said... [Reply]

hehe xske sgt diurut. urut org pn xske haha

sakit itu penghapus dosa. hargai nikmat yang dianugerah. :)

ILA HonEyBuNNy said... [Reply]

ya betul tu...sakit tu nikmat sebenarnya..

bila kita sakit..kita mesti rindu nikmat sihat tau...

moga cepat sembuh...

peachippo said... [Reply]

HEHE..SKRG NI POM AKU TGAH SAKIT JUGAK SIKIT..PASTU mulalqah teringat waktu chat xnak syukur puas2...hehe,nway,,selamat sihat :)

ABU said... [Reply]

terseliuh mmg best dowh..dah lama tak rasa nikmat terseliuh..hahahaha

muhamad hanif said... [Reply]

wahaha,

bukan kau ke yang menjerit terlolong tuu ?


um, nikmat patah pun ok.

YOUsoF said... [Reply]

Amna.Qadeeja > Tapi kalau tak ada tukang urut, kagi merana lah orang yang terseliuh, terpata tu kan..

Betul..

ILA HonEyBuNNy > Terima kasih..

peachippo > Heheh.. semoga kau pun terus sihat..

ABU > Cis, ko hati² lepas ni mana tau tengah sedap² meiarap pinggang boleh terseliuh..... ;D

muhamad hanif > Hehhe.. aku menjerit sikit je tanda aku tahan sakit.... tahan la sangat.. ;D




Alhamdulillah aku tak pernah patah tulang..

alif haris said... [Reply]

waah bapakmu pndai ngurut ye sop :)
koyo bapakku ^^

Photophobia eyraa ! said... [Reply]

abg usop punye jari kehh ?


*wak ngadi tolong urutkan ira ~

WZulhilmi said... [Reply]

mujur tgn. klu kaki berjengkit lah ko. tp ok lah buat urutan rimau selalu elok lah nanti. kah kah kah.

laskar pelangi said... [Reply]

fuh! pernah gak merasa trseliuh..sakit wooo.takleh nak cerita cam mne rasa sakitnya kan..

Far8 budak baik said... [Reply]

perghhh mm gbest sgt kahhh..
aku nk terseliuh jugakkk lahhh
mcm tu..hahahaha...
aku penah kene kat kaki..
time main futsal..seyes
sakit kot..hahaha

syrupmasin said... [Reply]

wuahaha..bagus lah kau nih jage hati kawan..oke malam nih aku solat hajat doa kau cepat sembuh :P

iMBobo said... [Reply]

aduh sakit tu kalau terseliuh jari..

wenkhadi said... [Reply]

hargailah nikmat ketika sihat ni...
bulan pose ni kena byk minum air kosong...kalo dapat batuk or flu time ni memang seksa la.

siti kektus said... [Reply]

bila kena urut sebab terseliuh sgt tak sedap ok.


mau aku terjerit2 mcm tarzan kang. :p

Anif Abdullah| AA said... [Reply]

fuhh..menahan sakit dow..xpe,sikit masa sembuh la tuh..
haha*tergelak plak

stuck said... [Reply]

kne lbih berhati hati...
tpi nikmat sakit n sihat ade baiknye...=D

bunga said... [Reply]

hargailah sihat sebelum sakit..(ni jugak adalah tuk diri bunga sendiri..hehe..)

Cik Anita said... [Reply]

tak terseliuh pun, kalau diurut memang sedap..hehe

Fee Hafeezah ketuk keyboard said... [Reply]

oh terseliuh itu nikmat rupanya.. aku tak pernah menikmati keindahan terseliuh woo..tahniahlah sbb kau gagah utk menikmatinya..HAHA..ape ntah aku merepek..ok bye~~ :))

Lisa N.Yusof said... [Reply]

terseliuhhh~ ouchh..

Lalalililulu said... [Reply]

adekah mamat tuh pakcik usop sendirik??hehe

lilypelangi said... [Reply]

aku memang suka bila dah terseliuh , pastu di urut . jerit bagai nak rak :D

Izzaty Ishak said... [Reply]

Adoih? Sakit ni :|

nabilah_2908 said... [Reply]

argh...!! ngilu membayangkan nikmat bila mana jari itu terseliuh...huhuhu..

Faraa Eiman's said... [Reply]

siapakah mamat itu ? ko ke ? haha =='

Ain Zulaikha said... [Reply]

huhuh 1 jari je yang sangkut... waduhhhh

Liyana Zahim said... [Reply]

Kepci lg nikmat.. Urut lame2 akn mdtgkan pitnah ok.. Hahahaha~

syafiqakarim said... [Reply]

pendapat aku,kalau terseliuh tak
elok di urut.takot tersalah saraf
dan lebih teruk.tp zaman tok nenek
kita mmg kerap ubat diri sendiri kan.

ayiehulk said... [Reply]

ouuuhhhhh!!! sakit nyeee~~ T_T

Post a Comment

Tinggalkan komen² wangimu di bawah ini ↓ ;)

Mahu lebih comel dan kacak? Boleh klik atas ↑ tu dan bawah ini ↓ ;)
Related Posts with Thumbnails