Friday, July 8, 2011

Mak Jah sambung cerita

Assalamua'laikum sahabat ;)

Selamat hari sabtu, korang tengah makan apa tu? Ok ni sambungan cerita jiran aku yang semalam tu. Rajin²kanlah diri tu membaca ye kerana membaca itu amalan apa kawan²?.....

Jiran kanan : Minggu lepas dia ada upah orang renovate dapur dia belah kiri (menghadap rumah aku). Betul² pantas lah diaorang buat kerja. Bayangkan, orang tu start pukul 10.00 pagi sampai pukul 11.30 tengah malam. Selagi larat bertukanglah dia kat situ. Tuan rumah pun join sekali tak kira tengahari, siang, senja, maghrib, semua diLANGGO! Setakat mengganggu jiran di malam hari, apa ada hal. Sebelum ni dia suka 'belanja' bunyi radio kat jiran² terdekat. Mungkin beliau fikir rumah orang lain takda radio sekuat radio beliau.



Jiran depan : Laman rumah dia dulu dah jadi antara playground kegemaran geng blok aku masa kecik dulu. Galah panjang, guli, teng², sembunyi ibu, baling selipar, zero point dan masak², selalu kitaorang main kat situ. Tapi dulu la, sekarang budak² dah tak main sangat lagipun ramgai yang dapat netbook free, so tempat dah bertukar jadi port melepak. 'sedap' mata memandang.. Yang best pasal family ni kalau ada match bola sepak antara team Malaysia dengan mana² je, diaorang 'belanja' jerit masa score tu. Tu takpa la kan sebab aku pun tengah join tengok masa tu.. ;D

Jiran belakang : Pengusaha belacan yang boleh tahan berjaya. Kadang² bau 'harum' udang sampai jugak ke lubang hidung aku, standard la tu kan. Anak bujang dia jaguh tilawah, mantap bila bertarannum. Aku nak join tapi tak layak lagi, so sikit² aku ajar Eqah dengan Balqis dulu. Lagi best pasal jiran yang ni, sumber air dia dari perigi je. Tapi apsal perigi rumah aku tak banyak air macam perigi rumah dia ek?


Aku cari Mak jah kat Google jumpa gambar ni. Comel.


34 comments:

Ceiler Mun said... [Reply]

kim salam kat anak bujang jiran belakang tu.. heheheh!!~



^^

Far8 budak baik said... [Reply]

best gile game tuuu..
mesti halaman rumah dy besar
gile kn..mcm boleh main...
rindu kat galah pnjg tu..
hahaha...
kita same famili aku klo tgk bola..
ketika gol lah saat paling best..aha

YouSOF said... [Reply]

Bella Bell > Hehhe ulat bulu dah nak nak daonnn.. ;D

Aku jarang jumpa la, dulu practice nasyid selalu jugak la..

Far8 budak baik > Tau takpe lebih² lagi buak baik macam ko, elok sangat la main kat situ.. ;D

Aku pun sama lah!

tau takpe..

Unknown said... [Reply]

wah..macam2 jenis jirankan kita boleh jumpa.. ayie cuma ad jiran kiri jer..depan, belkng and kanan adlh kelapa sawit..kahkah best x???

aqmalazmi said... [Reply]

woi aku suka jiran kanan !
HAHAHAA

Unknown said... [Reply]

haha hebat-hebat jiran anda hihi ;D

Aisyah Aina said... [Reply]

jiran kanan tu hebat...dia takde anak bujang jugak ke? hahahaha

Unknown said... [Reply]

YOUsof, JUNE haritu aku baru jumpa Mak Jah kat kenduri kawen akk sepupu aku kot..mmg comel doe, pakai eye shadow pink U..haha.. seyes, masa tuh dia tgh makan satu meja dgn Zaibo :)

najihah sahami said... [Reply]

haha..usop...kat kolej classmate pnggil mish, jah....hahahaha. nama najihah. sepa p singkatkan jd jah. siott je.

untung usop dpt jiran2 yg suka belanja.:P

feyza said... [Reply]

kirim salam kat jaguh tilawah tuuu


hehee~~

kocix! said... [Reply]

I LOVE MAK JAH!!

Alif Haris said... [Reply]

sop .. eh boleh aku panggil sop ni ?? hahha ..

happening gile dow jiran2 kau .. haha jeles aku :D

Bella Heuheu ❤ said... [Reply]

haha. kim slsm kat anak bujan jiran blkg tu tau tau tau! haha.

WZulhilmi said... [Reply]

hahaha mcm2 kisah jiran ko. =)

Btw mata mak jah sgt creepy lah.

ct kektus said... [Reply]

seronoknya tak dapt jiran yg rajin 'belanja ni'? hehe :p

ariph™ said... [Reply]

aku suka jiran belah kanan ko. sebab selalu benlanja dengaq radio kuat2. elok sangat kalo dok kat gua. baru begema kalo dia pasang dan dengaq sorang2.

**ok, aku ban orang mcm ni.

laskar pelangi said... [Reply]

bestnye dia ramai jenis jiran dapat..radio free la apa la..hek3x

Santan Berlada said... [Reply]

manisnye senyuman mk jah... hooho

semutsengal said... [Reply]

HAHAAHAHAH,

kau memang jiran prihatin ok, lepas ni kau kena singgah rumah aku selalu tautautau..

Hans Hanis said... [Reply]

adoi
jiran ada buat belacan tu tak tahan tu
hahahaha
asal gambo mak jah menyeramkan aku
haihhhhh

Keputusan Jom Main Teka - Teki

BENA said... [Reply]

mak aih kerja pagi sampai malam . ok ar tuhhh . normal jek tuhh . cewahhh ;)


zero point ? hahaha .yg maen tali2 tu ke ? aku teringat yg AC MIZAL nyanyi lagu zero point lam maharajalwak. heeee ;)



wow! jahug tilawah tuhhh ;) ko try2 belajar la amik ilmu ngn die lak . 'hohoho









comel senagat la MAK JAH google tu . senyuman manissssss . heeee ;)

Unknown said... [Reply]

mak jah! nenek perkasa! haha

syira said... [Reply]

bukan main lagi jiran tetangga dia :)
best nya permainan masa kanak2, klu boleh nk gi main je nih


^ngeri pulak tgk muka mak jah tu lama2~

Far8 budak baik said... [Reply]

mmg tak pandai update
ehh..hahaha =p

Unknown said... [Reply]

err..asal muke mak jah tuh menakutkan?? :D

adwafarahin said... [Reply]

asl ramai wat sal entry jiran nie?

ermm jiran adwa cm hampeh la -___-

Anonymous said... [Reply]

Hahaha, mmg best ahh ade variation dgn jran2 XD

Jran sebelah kte ni org Arab selalu snyum2 je, yg lain2 melayu tp ta tego pon --

Alif Haris said... [Reply]

uiks .. lama tak update .. bz ka bro ? ^^

Unknown said... [Reply]

hahaha..jiran yg nak tayang radio tu memang apik benganng..ehehe

Bunga said... [Reply]

undi jiran kanan..haha..

YouSOF said... [Reply]

cucu umi > Kira ok latu Yie.. ada orang tu jiran sebelah je.. tu pun jauhhhhh.

aqmalazmi > Hmm aku biasa² je.. ;D

Amna.Qadeeja > Jiran yang hebat pemangkin keharmonian... hehehh

Aisyah Aina > Ada tapi aku tak sarankanlah.. baik ko try jiran belakang aku tu.. hahha

Fee Hafeezah ketuk keyboard > Hahhha.. serius ko jumpa dia.. dia berdua je ke? mata dia tak macam dalam gambar tu kan? ;D

najihah sahami > Hehehehe.. ok la tu Jah.. nama tu secomel gambar atas tu jugak..

tau takpa.. ;D

Miscellaneous Smiles s > Hehhe tak jumpa dia lagi la.. ;D

kocix! > Bagus la Cix, anak² dia pun jarang ada kat rumah..

alif haris > Hahha boleh je.. Ramai aku panggil aku macam tu pun..

Hahha so, sayangi dan jagalah hati jiran anda. ;D

YouSOF said... [Reply]

Belbel > Taknak kirim belacan sekali ke? Dia ok je kot.. ;D

WZulhilmi > Hehhe macam² ada, macam² cerita jugak yang keluar.. ;D

comel la tu kan..

siti kektus s > ;P

ariph™ > Hahha.. Sabo jela Rep.. kadang² aku jerit jugak dari rumah aku.. "Kuatkan lagi!!" ;DD

laskar pelangi > Benda free kalau dapat selaluuu dan tak kena masa tak syok jugak.. betul tak? ;D

Shamsuddin Amin > Semanis kurma kan Dean..

YouSOF said... [Reply]

muhamad hanif > Rumah ko banyak pokok bunga lawa² kan.. ok jugak tu Nip! ;D

Hans > Hahha.. tapi sekarang bau dia dah kurang da Hans..

BENA > Tula pasal.. kadang² 'seronok' ada jiran jenis macam tu..

Ha'a betula la tu. tapi biasa pompuan lebih tere walaupun ramai yang lebih debab dari budak lelaki.. ;D

Aku belajar sendiri je.. Comel kan? sebab tu aku bangga je letak gamabr tu..

amir aizat > Hahha aku teringat dia berlakon jadi hantu penanggal.... duluuu.

syaEYRA > Hehhe macam² orang, macam² ragam yang ada..

Sama la, tu pasal keluar entry macam ni.. ;D

Kalau camtu tengok je lelame....

Far8 budak baik > Hahha nasib baik aku dah pandai sikit.. ;D

syrupmasin > Sebab tu kehendak jurukamera la Sin.. ;D

adwafarahin > Ntah ek.. tu namanya kebetulan dalam berblogging kot.. ;D

yeke.. kita buat baik je ngan jiran. tak rugi, dapat pahala lagi ada la.. ;)

Nurnajwa > Hmm tula, kadang² memang orang sendiri yang boleh tahan kerek tak kena tempat kan.. saba jela okeh!

alif haris > Hehhe.. aku baru muncul bro.. keje cuti, blog aku pun terpaksa cuti.. ;D

apik pehe > Tau takpa Pik.. bingit je rasa, nak tengok tv pun tak senang..

bunga > Jiran kanan 'terbaik' kan... ;D

Unknown said... [Reply]

sambung: membaca amalan bagus hari2..yeyy betol!
beznye ade byk jiran2..kanan, depan, blakang..umah sy ade jiran belah kiri n kanan je...
gamba mak jah amat menakutkan - di larang melihat slps 12 tgh malam..jeng jeng jeng

Post a Comment

Tinggalkan komen² wangimu di bawah ini ↓ ;)

Mahu lebih comel dan kacak? Boleh klik atas ↑ tu dan bawah ini ↓ ;)
Related Posts with Thumbnails