Friday, December 17, 2010

Teka Melayu

Assalamualaikum sahabat, selamat hari jumaat.. ;)




Memanglah sedih jika ada orang Melayu tidak lagi bangga dengan bangsanya, seperti disebut Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah, kelmarin. Golongan ini lebih rela melihat bangsa mereka hancur lebur. Mereka sendiri yang mengecam bangsanya sendiri dengan tohmahan yang tidak sepatutnya. Rasanya tidak ada satu kaum lain di dunia ini sanggup melakukan tindakan sekeji itu terhadap bangsa mereka.


Mamat (Wartawan Bharian) - Selamatkan melayu daripada manusia seperti ini.





Yusof (Blogger hingusan) - Sayangilah agama, bangsa dan negara kita.





- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Ha lama dah tak selitkan teka-teki kan. Gambar ni masa kitorang mandi kan Tanjung Balau.




Agak² korang kat belah mana kedudukan bukan bola sepak tersebut?





Gambar lain berkaitan bukan bola sepak akan menyusul kemudian.

28 comments:

nora said... [Reply]

aku teka bola tu kat wane putih

kalau betul dpt adiah ape ni ngehngehngeh

::FAIZ FARISH:: said... [Reply]

aku rasa yg warna oren... hehe, kalau btl, aku nak Nokia C3....

YOUsoF said... [Reply]

Oh ok². kita lihat siapa yang kena.. hehee

Hmm tu nanti akan difikirkan kemudian.. ;D

YOUsoF said... [Reply]

::FAIZ FARISH:: > Hehee gud try Faiz.. tunggu jawapannye nanti okeh!

Hmm agak tinggi la permintaan tu sebab aku pun pakai Plan B je ;D

Anisa Hang Tuah said... [Reply]

warna biru.

DanieL AdiE said... [Reply]

teka warna oren...

nak hadiah!

follow blog anda ya..

Latest Entry:
http://danieldeadie.blogspot.com/2010/12/gigih.html

efa said... [Reply]

yeah warna biru la

BENA said... [Reply]

bahaye betul kalo de bangse sejanis kte gtu cakap gtu . tu namenye pikir tak matang . nanti dah jadi pape . baru menyesal ckp gtu . x gtu ? huuu :)


aku nak teka gak ! aku nak wane BIRU ! kalo betul . pe ag YOUsoF . adiah laaaaa . hahaha :)

erleena said... [Reply]

kt ats tuh2 :P

najihah sahami said... [Reply]

kat kalerr orenn!!!

cewwah..knfiden giler ni. haha

Cik Akma said... [Reply]

melayu jangan layu.

Along Tapa said... [Reply]

kedudukan oren dan aku pasti...taknak guna talian-talian hayat...

Gorengbaek - Ini kah tahap kewartawanan Malaysia??

Hangit habis dah - What the hell??Fcuk off damn it...

Amna.Qadeeja said... [Reply]

kat kaler oren psti ! heheh kalo btol incik yousof kena bg sy blackberry torch 9800 boleyh?kih3 ;D

alexa yussida said... [Reply]

kaler blue:p

ya..tapi memartabatkan agama paling utama:)

YOUsoF said... [Reply]

Anisa Hang Tuah > Terima kasih kerana meneka. ;)


DanieL AdiE > Thanx bro!!

Hadiah tunggu peruntukan cukup okeh! ;D


efa > Yeah Terima kasih la kerana meneka. ;)

YOUsoF said... [Reply]

BENA > memang betul Bena.. Ade dah orang jenis camtu skrg.. Ko tahu kan?

hahaha ok² tekaan yang bagus... tapi ;D


erleena > Hmm. Kaler apakah?


najihah sahami > Hehee. konfiden giler takpe jangan konfiden tahap 40juta ok.. ;D

YOUsoF said... [Reply]

Cik Akma > Betul tu Cik Akma!!


Along Tapa > Waah.. ko memang la Long!! ;D


Amna.Qadeeja > Alamak.. nak kena kumpul duit lebih sikit ni.. hehee


alexa yussida > Thanx Cik Alexa kerana mencuba.. (ade imprvmnt banding tekaan yang dulu) ;D

juliet. said... [Reply]

melayu yang rosakkan melayu. orang camni elok buang negara jeee! huhuu

bola? taknak teka. ngehehee! ;)

Myra Arshad (: said... [Reply]

aah. melayu sekrang pijak melayu. sana sini gebang. bukak pekung d dada. apa cerita. haishhh. ini kah melayu glokal? :P

YOUsoF said... [Reply]

juliet > Itupun kalau dapat buat dia sedar... kalau masih belum?

hehee mekaseh..


Myra Arshad (: > Ini melayu yang lupa akarnya..

Gayahspears said... [Reply]

tanjuang balau x best!!! aritu gayah balik kampung g kat batu layar lagi best..hahaha

EmanCloud said... [Reply]

hahah dapat hadiah ape ni? hehe best kartun perli tu.

BENA said... [Reply]

tahu tahu . hee


alaaaaaaaa ade TAPI jugak ? ni yang xsedap hati ni . HAHAHAA :)

:"♥Warnida:"♥ said... [Reply]

nk teka jgk....bola tu ada kat balon wrna oren,,komfom tk nk guna talian hayat!!! :-)

Afra Yuri said... [Reply]

gila punya statement. tak melayu lagi la tu 0_0

YOUsoF said... [Reply]

Gayahspears > Hujan batu di negeri sendiri, ia akan tetap di hati.. ;D

tak kate kat sane terbaik, tapi ok jugak la tuk mandi manda hilangkan rindu laut~~


EmanCloud > Hadiah sekalung tahniah je bro..

tu perli berbudi namenye..


BENA > haha tapi tunggu sebab ape ade TAPI kat situ ok.. ;P


:"♥Warnida:"♥ > Hoho ok² terima kasih kerana meneka Cik Nida. ;)


Afra Yuri > Semua pun boleh pikir sendiri kan..

dabuldahi said... [Reply]

Ketuanan Melayu ke Islam?
hahahahaha
pilih2

YOUsoF said... [Reply]

Aku pilih Islam on the top pastu baru melayu.. kan?.

Post a Comment

Tinggalkan komen² wangimu di bawah ini ↓ ;)

Mahu lebih comel dan kacak? Boleh klik atas ↑ tu dan bawah ini ↓ ;)
Related Posts with Thumbnails