Monday, December 13, 2010

Pisang goreng² pisang




) Pisang goreng - Makanan, pisang yang digoreng setelah digaul dengan tepung gandum, sangat sedap dimakan ketika panas.

Contoh ayat : Husin sangat menggemari pisang goreng tambahan lagi bila dicecah dengan sambal kicap pedas takhingat, memang gempak rasanya ;D


) Goreng pisang - Perbuatan, suatu perbuatan di mana seseorang menggoreng pisang @ sukun @ cempedak tersebut.

Contoh ayat : Hantu Kak Limah selalu menggoreng pisang untuk dibuat sarapan. Dan kebiasaannya akan diberi sedikit kepada jirannnya, Husin. ;D


Pagi tadi mak aku buat sarapan ni, tiba² teringat nak buat entry, so saja aku nak kongsi pasal kekeliruan @ kesilapan pasal pisang yang digoreng oleh penggoreng pisang ini.
Gambar² dipinjamcuri dari google~

23 comments:

Anisa Hang Tuah said... [Reply]

goreng pisang
pisang goreng sedappp

YOUsoF said... [Reply]

pastu minum pulak teh tarik kurang gula, lagi sedap.. ;)

::FAIZ FARISH:: said... [Reply]

memang agak keliru skit. hehehe

efa said... [Reply]

goreng pisang sodap...meh 1 goreng pisang hehe :)

Rowena Chasez said... [Reply]

nak pisang goreng!
ohh mari belajar bahasa melayu :P

ika~~ said... [Reply]

ari tu sy br tau pisang goreng dcicah dgn cili kicap..sedap eh?

░♥si lampu neon♥░ said... [Reply]

apakah ~! hahaha yang penting goreng pisang panas mmg sodap

Myra Arshad (: said... [Reply]

terima kasih cikgu. hehehe

Myra Arshad (: said... [Reply]

terima kasih cikgu. hehehe

Myra Arshad (: said... [Reply]

terima kasih cikgu. hehehe

ToshioMario said... [Reply]

ok U sgt rajen !
kite pon asik hadapi mslh ngan org yg salah sbut nih, charandaa!

najihah sahami said... [Reply]

ahaha..elokla tu. wat tutor untuk bahasa melayu lak. goreng pisang dan pisang gereng..dua perkara yang berbeza yea adik2..hehe

nadia atilah said... [Reply]

: arghhhh , terasa lapar pula . hauihh

hans said... [Reply]

pisang goreng
goreng pisang
pisang yg digoreng
hehehehe

P/S : Kenapa Perlu Diadakan Benda Yang Tak Pernah Wujud?

aisyahyusof said... [Reply]

hehe, baru je leas makan, tehee

Amna.Qadeeja said... [Reply]

goreng pisang lemak manis santan kelapa muda ;D

EmanCloud said... [Reply]

hehe balun je mane2 hahaah

BENA said... [Reply]

haaaaa betoi tuh weh . aku pon kdg2 keliru bile time dah blur . HAHAHA :)



cop cop ! ko penah maen nyanyi lagu pisang ape pisang ape . pisang ape semalam . haaa lebeh kureng gtu lah lagu tuh . heeee ~penah x?

YOUsoF said... [Reply]

::FAIZ FARISH:: > Takpe harap entry aku ni dapat meng'adjust' keliru ko tu hehhe


efa > Saye tak dapat bagi goreng pisang.. Yang ade pisang goreng je.. ;D


Rowena Chasez > Hehee mari makan² pisang goreng.. ;D


ika~~ > Yup memang sedap tak hingat hehehe. try la ;D


░♥si lampu neon♥░ > Apakah jugak? ;D

yup pisang goreng panas memang enak dimakan begitu saje..


Myra Arshad (: > Same-same² dan same-same anak murid.. ;D

tak rugi kan kita saling mengingatkan walhal benda remeh kan².. hehee


ToshioMario > Hehhe taklah sangat rajin ok.

oh yeke, benda nampak remeh tapi cam takleh diremehkan jugak kan.

charandaa.. ok² ape tu?


najihah sahami > Haha iye². Nak buat tutorial pasal blog diri saye sangat naif ye kawan², so saye amik inisiatif lain la.. ;D


nadia atilah > Haha pegi la singgah jap rumah Kak limah. ;D


hans > Haha jangan dibiar pisang digoreng 2 kali.. ;D


aisyahyusof > Alhamdulillah.. ;)


Amna.Qadeeja > goreng pisang lemak manis santan kelapa muda HUJAN punya lagu.. ;D


EmanCloud > Hahaa janji kalau da depan mate kita balun sampai licin kan.. ;D


BENA > Haha blur sekejap ok lagi, jangan sepanjang masa kan.. ;D

... Pisang tanduk semalam.

ofkoz la penah.. tapi nak sambung tak berape pansai lak hahaa

HaNTwO said... [Reply]

hahahah goreng pisang ke pisang goreng ke orang kita tetap pikir 1 benda yang sama...pisang yang digoreng...

YOUsoF said... [Reply]

Haha betul².. bukan gitar karan yang digoreng kan.

*saje nak kongsi kesilapan kepisangan kegorengan ni..

Along Tapa said... [Reply]

kesilapan pisang goreng dengan goreng pisang tu boleh dimahap lagi tu YOUsoF...yang takleh blah, ada kesilapan antara jirannya dengan jirangnnya...hahaha~~~

Gorengbaek - Seksyen baru untuk Meon...Kenapa masalah sosial makin banyak??

Hangit habis dah - Amenda??!!tak pernah tengok orang hangin ke??

YOUsoF said... [Reply]

Hahaa.. ko sangat alert la Long. Mekaseh². Otomatik aku terus edit.. ;DD

Post a Comment

Tinggalkan komen² wangimu di bawah ini ↓ ;)

Mahu lebih comel dan kacak? Boleh klik atas ↑ tu dan bawah ini ↓ ;)
Related Posts with Thumbnails