Thursday, October 4, 2012

Cara melihat hantu Malaysia



Alatan seperti paku panjang, limau purut, kain kuning, botol kaca dan juga kamera infra merah, semua tu tak diperlukan. Anda hanya memerlukan semangat dan sepasang kaki yang kuat, manalah tahu ada yang kena sergah dengan 'diaorang', bolehlah larikan diri dengan pantas. Kalau dalam mimpi tu lain cerita, setiap kali nak lari bila dikejar hantu kaki tiba² jadi berat tak kiralah anda seorang pelari pecut di alam realiti. Atau aku sorang je rasa macam tu? 

Cara untuk melihat hantu Malaysia yang ingin diberitahu di sini adalah..... hanya dengan menonton lambakan filem dan drama Melayu sekarang. Macam² jenis hantu dah muncul. Antara rakan baru Hantu Kak Limah adalah Hantu Botol Kicap, Momok Pencari Pasal, Hantu Kum Kum, Hantu Gangster, Hantu Air,  Hantu Durian, Hantu Bonceng dan yang terbaru, Hantu Kapcai.

Drama seram Melayu? Anda fikirlah sendiri.



Ok sebenarnya nak beritahu bahawasanya aku dengan gembiranya telah berjaya menonton fillem animasi 'seram' Hotel Transylvania | Hotel lima bintang hanya untuk raksasa. Sangat berbaloi. Dengan visual  dan audio yang mengujakan ditambah dengan kewujudan pelbagai raksasa lucu-pelik-unik yang melengkapkan lagi 5 rasa 5 resepi dalam filem animasi ni. Raksasa + cinta (zing) + kasih sayang ayah + keterujaan + kelakar. Ok dah itu je, babai. Wassalam.


ZIKIR HARI SABTU
LAA ILA HA ILLALLAH

20 comments:

syafiqakarim said... [Reply]

hantu malaysia yg sangat seremmm

eh.cite tu. hari tu aku nak tgk!
tp lewat sangat.cis rugi pula

syafiqakarim said... [Reply]

im first ^^

Jna marcello said... [Reply]

ramai da publish ckp this movie was awesome..nakk tgk jugak laa.

RazFiRa said... [Reply]

HUHU..NAK TGOK GAK.. NAK DENGAR SUARA sELENA gOMEZ.

shidaR said... [Reply]

tgk kat umah citer cmtu bolh la heheee..shdia suka tgk cite seram or hantu :)

Lea Isnawi said... [Reply]

wahhh mcm menarik je

fadh leyanie said... [Reply]

cerita hantu malaysia tak seram langsung walaupun ada elemen2 keseraman yg cuba dipaparkan,.

-meeSUPERGIRL- said... [Reply]

cte animasi hantu paling sewel ! hahahha

Ayie Abas said... [Reply]

hantu kapchai...tgh meletup skrg ni yousof....

cimOt said... [Reply]

lme giler gua tak tengok wayang...

hani said... [Reply]

macam menarriiikkkk je!

sesekali rilis tension tgk katun sonok gak kan sop.. :)

syakey said... [Reply]

hantu kampung batu, hantu susu, hantu segala bagaiiii ada -,-

act, cta hntu mcm ni mencetek kan minda mlayu je. haihh

alien said... [Reply]

bila aku tgk2 movie skang ni kan..
trend filem hantu dari luar byk yg kejam dan semakin kejam atau seram.
Trend kita pulak, hantu kita dari seram membawa ke kelakar.. eh, hantu pun bulih buat lawak ke?

HeNRieTTa JoSe said... [Reply]

nie yang makin teruja nak tgk nie...selena gomez.....

ct kektus said... [Reply]

hantu malaysia hensem2 kan ? :D


missSenget said... [Reply]

eeeeeeeeeeeee..


tgk wayang tak ajakk..!!!

Syazwan Che Deraman said... [Reply]

hantu dalam citer melayu tak menakutkan lansung...kelakar!
tapi kalo real hantu melayu
memang tak cukup tanak lah aku lari.

Syazana Zainn said... [Reply]

best ke katun tu?

hihi. nak donlod je

malas nak keluar tgk kat cinema -,-

◕ Kawaii D Y S H A ◕ said... [Reply]

xbes hantu malaysia baik tgok hantu kartoon

caliph shuriken said... [Reply]

omputeh skrg fokus kt movie animasi seram, hikk...

Post a Comment

Tinggalkan komen² wangimu di bawah ini ↓ ;)

Mahu lebih comel dan kacak? Boleh klik atas ↑ tu dan bawah ini ↓ ;)
Related Posts with Thumbnails