Tuesday, May 25, 2010

Aku Memang Hyperhidrosis!



Dari segi perubatan, hiperhidrosis adalah masalah peluh yang terjadi dalam satu peratus populasi. Biasanya ia terjadi pada tangan (disebut palmar hyperhidrosis), ketiak (axillary hyperhidrosis) dan kaki (plantar hyperhidrosis).


Aku memang 'rajin' berpeluh ( even aku sorang yang tidak gemuk ;D ) tapi x la sampai tahap hyper. So pada siapa² yg x tau saje aku nk bagitau. ( Ade orang yang gelii kt aku, yela jln sikit peluh dah laju je mengalir, kadang² agak terase gak la hati jantan ku ini haha). Kalau tapak tangan tak lah selalu sangat, tapi time aku gelabah, nervous ke ha time 2 memang rajin betul peluh aku keluar. Pape pun kene terima jugak, kawan aku pon ade 4, 5 orang dapat 'sakit' camni. Aku paham korang, aku patut bersyukur. Ade oarang tu peluh dia keluar 3 kali ganda hyper daripada aku.

Anak sedare aku yang paling rapat dengan aku pun ade 'sakit' ni, so aku memang kesian kat dia, kecik² dah kena.

Apa yang aku nk cakap kat sini, camne teruk pun kita. Kena selalu jugak BERSYUKUR sebab mesti masih ada orang yang lagi sakit daripada kita betul tak?

3 comments:

Fariha Abd Manaff said... [Reply]

Patotlaa, kite yg kai bj tebal2 pon x peluh lagy, THNIA!

YOUsoF said... [Reply]

hahaa.. itulah saye ;DD

Hanie Dew said... [Reply]

mcm yg aku komen tadi, kita ada kelebihann dan kekurangan masing masing...redha dgn kejadian Tuhan.

Post a Comment

Tinggalkan komen² wangimu di bawah ini ↓ ;)

Mahu lebih comel dan kacak? Boleh klik atas ↑ tu dan bawah ini ↓ ;)
Related Posts with Thumbnails